ההפגנות נגד השחיתות וחקירותיו של ראש הממשלה נתניהו, שצפויות לפי הדיווחים להגיע בקרוב לנקודת רתיחה עם הגשת ההמלצות של המשטרה, משיכות לעורר סערה תקשורתית וציבורית גדולה. הבוקר (ראשון) התייחסו העיתונאים אראל סג"ל ושמעון ריקלין בתוכניתם בגל"צ לנושא, ובעיקר לפרסום ב"מעריב" מסוף השבוע לפיו פרשת הצוללות, המכונה גם תיק 3000 הגיעה למבוי סתום. השניים תקפו בחריפות את התנהלות התקשורת בפרשה, ובעיקר את יוסי מלמן, רביב דרוקר וגם יאיר לפיד והמשטרה. 


סג"ל תקף בחריפות את עיתונאי מעריב יוסי מלמן, בעקבות פסקה שכתב על כך שהיה לו קשה לכתוב את הכתבה על הצוללות, מפני "שהיא משרתת את נתניהו". 

סג"ל: "יוסי מלמן, זו בושה וחרפה. אתה בעצמך מודה שהוציאו עלילת דם על ראש הממשלה, שכל מה שאמרו בתקשורת לא היה נכון".
 
סג"ל: "רוח המפקד של יחידת להב 433 זו הרוח התקשורתית. כולם רוצים את הילת התקשורת. ואני מבקש לראיין את יאיר לפיד, שאמר שראש הממשלה עשה דברים נוראים בפרשת הצוללות".


רביב דרוקר. "תתנצל ותהיה גבר". צילום: פלאש 90
רביב דרוקר. "תתנצל ותהיה גבר". צילום: פלאש 90



ריקלין: "בוקר טוב לך יאיר לפיד, אתה שוקל להתנצל? מה עם רביב דרוקר? שסיפרת שהחליפו פה שרי ביטחון כדי להחליף עמלה?הוא יכול לצאת גבר? תגיד טעיתי, העללתי, אולי תהיה עיתונאי אמין?"  

 
סג"ל: "אגב יש לנו הקלטות שתפסנו את רביב בהן באי דיוק רציני. אני מצפה ממנו, כי אני חושב שרביב הוא עיתונאי רציני, להתייחס לדברים שכתב יוסי מלמן". 
 
ריקלין: "אתמול התקשורת הישראלית עלתה דרגה בחרפה שלה. שלוש הפגנות היו אתמול, ורק אחת לא כוסתה. ואני שואל את אבי וייס, מנכ"ל חברת "החדשות", למה? למה היא לא סוקרה?"
 
סג"ל: "הייתי שם אתמול בהפגנה ברוטשילד. הגעתי כדי לתמוך בשפי פז ותושבי דרום תל אביב, בדרך עברתי בין האנשים ופעם ראשונה חוויתי את ההפגנה ואת תגובות האנשים, כי אני אדם די מוכר, ואנשים שם שאלו אותי 'מה אתה עושה בהפגנה של השמאל?'. היו רגעים לא נעימים של קללות. והיה רגע שראיתי אנשים קבוצת מבוגרים מהיישוב, אנשים עם שיער לבן, אשכנזים, והם צעקו לי 'חלאה , חלאה', והסתכלתי עליהם ואמרתי: 'מי, אני?'. נניח שאני חושב אחרת מכם, ואז הם עומדים וצועקים לי עם האצבע למעלה 'חלאה חלאה'. דלית אשתי נבהלה קצת". 
 
ריקלין: "בהפגנה הלא פוליטית בת"א קראו להפסקת הציונות, למוות של נתניהו ולסיום הכיבוש, וגם ושמו שם גיליוטינה. אז אם האנשים קוראים לך חלאה תרגיש גאווה". 
 
סג"ל: "בוא רק נזכיר שלא קרה לי כלום ולא נפגעתי".