51. הרב יחיאל אקשטיין - ראש הקרן לידידות


הרב אקשטיין, שהקים לפני כ־34 שנה את הקרן לידידות ומכהן כיום כנשיאה, הצליח למצב אותה כגורם דומיננטי בסיוע לגופים, לעמותות ולאנשים פרטיים וכן כעורכת מבצעים מיוחדים. היקף הכספים שהקרן מגייסת למען מדינת ישראל ומטרות יהודיות בעולם מגיע לכחצי מיליארד שקל בשנה. היא מתמקדת בסיוע בתחומי עלייה וקליטה, בריאות, רווחה וביטחון.



52. ישי דוידי - מנכ"ל קרן ההשקעות פימי


על שמו של "המשקיע בעל מגע הזהב" הומצא בבורסה ביטוי בשם "אפקט פימי": מרגע שנודע על השקעה שקרן ההשקעות בודקת, מניותיה נוסקות בעשרות אחוזים. דוידי ייסד לפני 21 שנים את קרן ההשקעות, הנחשבת לאחת מארבע המוצלחת בעולם. עם תשואה שנתית ממוצעת של 25% אי אפשר להתווכח.



ישי דוידי. צילום: יונתן זק
ישי דוידי. צילום: יונתן זק



53. דני עטר - יושב ראש קרן קיימת לישראל


דני עטר מכהן כיו"ר קק"ל החל מנובמבר 2015, והוביל את המאבק נגד כוונת המדינה לגבות מיליארדי שקלים מהארגון, שהסתיים בהסכם פשרה עם משרד האוצר והותיר את קק"ל ארגון עצמאי. בקרן הקיימת התמקדו בשנה האחרונה במבצעי נטיעות ובפיתוח מערך החינוך, בעיקר בפריפריה. המאבק של קק"ל על עצמאותה, בכל מקרה, עדיין לא הסתיים.



דני עטר. צילום: מירי צחי
דני עטר. צילום: מירי צחי



54. חיים ביבס - יו"ר מרכז השלטון המקומי


חיים ביבס ניווט בשנה האחרונה את השלטון המקומי על רקע חקירות לא מעטות שהתנהלו נגד ראשי ערים ובכירים ברשויות. השלטון המקומי נחשב לאחד הגופים החזקים והמשפיעים ביותר בישראל. ביבס, על אף כל הבעיות, הצליח להוביל בשנה האחרונה יוזמות לא מעטות בתחום החינוך, שכללו בין היתר הוספת סייעת שנייה.



55. מיכל הלפרין - הממונה על ההגבלים העסקיים


עו"ד הלפרין הביאה עמה לתפקיד סדר יום חדש. מצד אחד, היא הקלה במידה מסוימת את הנורמות הקשוחות שהושתו על המגזר העסקי. מצד אחר, כל אימת שהתגלתה הפרה של חוק ההגבלים, היא לא היססה להפעיל את מלוא סמכותה - גם כשהיו אלה בעלי כוח. באותה נחישות היא פעלה נגד קוקה־קולה ישראל (באמצעות החברה המרכזית) ותנובה.



מיכל הלפרין. צילום: יח"צ
מיכל הלפרין. צילום: יח"צ



56. משה אשר - מנהל רשות המסים


משה אשר הוא הרגולטור האפקטיבי ביותר בצמרת שירות המדינה. הוא יסיים בשבועות הקרובים חמש שנים בתפקיד ומשאיר עם פרישתו קופת אוצר מלאה להתפקע. אשר עשה זאת בזכות העמקת הגבייה והגעה לתחומים שעד כה התחמקו מתשלום מס. ענף היהלומים הוא דוגמה אחת בלבד. הישראלים שניהלו את חשבונותיהם בחו"ל מבלי לדווח על הכנסותיהם הם דוגמה נוספת.



משה אשר. צילום: הדס פרוש
משה אשר. צילום: הדס פרוש



57. משפחת המבורגר - בעלי קבוצת הראל


משפחת המבורגר מחזיקה ב־49.5% ממניות קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, הגדולה בישראל. לפני שנה עמד נתח השוק של הראל בביטוחים על 20.4% ואילו בתחום ביטוחי הבריאות הנתח הגיע ליותר מ־40%. ההכנסות הסתכמו אשתקד בכ־14.5 מיליארד שקל. הראל נחשבת לאחת מקבוצות הביטוח והפיננסים המשפיעות ביותר בארץ.



יאיר המבורגר. צילום: יח"צ
יאיר המבורגר. צילום: יח"צ



58. רני רהב - איש תקשורת ויחסי ציבור


רני רהב המשיך להטביע את חותמו על ענף יחסי הציבור ונחשב לגורו של השיווק התקשורתי. משרדו מייצג כ־120 חברות, בהן מובילות במשק: אל על, שופרסל, שטראוס וסלקום. רהב נחשב לדמות ציבורית בעלת השפעה, הרבה מעבר לתחום יחסי הציבור. הוא מכהן כקונסול הכבוד של איי מרשל בישראל, פעיל בהנצחת מורשת יצחק רבין ויוזם אירועים ייחודיים.



59. איתן אורנשטיין - נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב


השופט אורנשטיין דן בשנים האחרונות בתיקים כלכליים של חברות גדולות ואישים ידועים שנקלעו לחדלות פירעון. בין התיקים שנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב דן בהם היו הסדר הנושים של אי.די.בי בראשות נוחי דנקנר, פשיטות הרגל של אליעזר פישמן וענבל אור ופירוק החברה שהחזיקה את קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב.



איתן אורנשטיין. צילום: פול, אריק סולטן, פלאש 90
איתן אורנשטיין. צילום: פול, אריק סולטן, פלאש 90



60. בנימין (ביני) זומר - ס' נשיא לעניינים אזוריים בנובל אנרג'י



ביני זומר, עו"ד בהשכלתו, הצטרף לחברת נובל אנרג'י בינואר 2010 בעקבות גילוי מאגר תמר. במסגרת פעילותה במזרח התיכון, החברה האמריקאית העוסקת בחיפוש ובהפקה של נפט וגז טבעי, שיתפה פעולה עם חברות ישראליות בכמה קידוחים במים הכלכליים של ישראל, בהם "לווייתן" ו"תנין". נובל אנרג'י היא שחקן חשוב במתווה הגז ובפיתוח העתידי של שדות הגז.



זומר. צילום: סיון פרג'
זומר. צילום: סיון פרג'