הפגנות באיראן: על רקע הפגנות המחאה שפרצו במדינה השיעית נגד המשטר בימים האחרונים, בהם נעצרו כ-50 בני אדם, עצרות פרו-ממשלתיות נערכו היום (שבת) בכל רחבי איראן. ההפגנה המסורתית לתמיכה בממשלה נערכת מדי שנה לציון סיום תקופת ההתקוממות ב-2009. הטלוויזיה הממלכתית במדינה הראתה עצרת בבירה טהרן ומצעדים בהם נשאו כרזות התומכות במנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי.



אלפי אזרחי המדינה יצאו בימים האחרונים לרחובות העיר משהד וערים נוספות במדינה במחאה על יוקר המחיה והשחיתות, תוך שהם צועקים קריאות בגנות הממשלה. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראו תושבי העיר השנייה בגדולה באיראן, ואחד המקומות הקדושים ביותר לשיעה, קוראים "מוות לנשיא רוחאני" ו"מוות לדיקטטור". היום כאמור, יצאו לרחובות אזרחים רבים בקריאות בעד המשטר. 


עצרת תמיכה במשטר האיראני, היום. צילום: AFP
עצרת תמיכה במשטר האיראני, היום. צילום: AFP



אסון בטיול: ישראלי נהרג בתאילנד


צעיר ישראלי שטייל בתאילנד נהרג אתמול במהלך חופשתו. הצעיר, רדואן חוסין סביח, בן 28 מהכפר מסר הסמוך לעפולה, נפל על סלע כשקפץ מגובה רב באחד המפלים באי קו סאמוי בדרום המדינה וכתוצאה מכך נפצע אנושות, לאחר מכן נקבע מותו. סביח שהה בתאילנד עם חבריו במשך חודש.


רדואן חוסין סביח. צילום: רשתות חברתיות
רדואן חוסין סביח. צילום: רשתות חברתיות



תינוקת נפטרה לאחר שככה"נ נחנקה משקית


פעוטה כבת חצי שנה ממושב במועצה האזורית שפיר, פונתה היום לבית החולים ברזילי באשקלון, במצב אנוש, כשפעולות החייאה מבוצעות בה על ידי צוות מד"א. נסיבות האירוע אינן ברורות לחלוטין אך לדברי עדי ראייה, היא נחנקה משקית.
 
חובש רפואת חירום במד"א רונן רביב סיפר: "כשהגעתי למושב הובילו אותי לחדר האוכל, שם ראיתי את הפעוטה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשמבצעים בה פעולות החייאה בסיסיות. מיד התחלתי להעניק לה טיפול רפואי מתקדם והיא פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח ברזילי תוך כדי המשך פעולות החייאה כשמצבה אנוש". לאחר מכן כאמור, נקבע מותה.

בתוך כך, פעוט כבן שנתיים מהדרום נהרג מפגיעת טרקטור. הוא הובא לחבירה עם צוותי מד"א בכביש 25 סמוך לצומת שגב שלום כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית וכוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו במקום.


ישראל פרשה רשמית מאונסק"ו


מנכ"לית באונסק"ו, אודרי אזולאי, אישרה אמש כי הודעת ישראל על פרישתה מהארגון התקבלה. "בתוקף תפקידי כמנכ"ל הארגון, נודע לי היום באופן רשמי על החלטת ממשלת ישראל לעזוב את הארגון עד סוף 2018", אמרה, "אני מצרה על ההחלטה, ומאמינה שהדרך לפתור מחלוקות לגבי אונסק"ו היא בתוך הארגון".


אודרי אזולאי. צילום: רויטרס
אודרי אזולאי. צילום: רויטרס


שגריר ישראל בארגון, כרמל שאמה הכהן הסביר: "תעשייה שלמה של בדיחות וציניות התפתחה סביב הודעת ישראל על עזיבת הארגון, בלי קשר למציאות ולעובדות, אבל עשינו את עבודתנו באופן מקצועי עם גיבוי להבנה שקטה שהושגה ישירות מול המנכ"לית". הוא ציין כי "כרגע זה לא רק סופי אלא גם רשמי - ישראל עוזבת את אונסק"ו. בהתאם להחלטת והוראת ראש הממשלה, המשימה הושלמה במלואה".


חברות הסלולר נגד 'אפל': "לא מאטים מכשירים"


ארבע מיצרניות הטלפונים הניידים הגדולות - סמסונג, LG, מוטורולה ו-HTC - הודיעו במהלך סוף השבוע כי בניגוד לאפל, הן אינן מאטות מכשירים מדגמים ישנים. בהצהרת סמסונג, שמייצרת חלק מרכיבי האייפון, לאתר בשם phone arena נכתב: "איכות המוצרים תמיד הייתה ותמיד תהיה בראש סדר העדיפויות של חטיבת המובייל שלנו. אנחנו עושים הכל כדי להאריך את חיי הסוללה במכשירים שלנו, בעזרת מנגנוני בטיחות רבים, בהם מנגנון מיוחד המשולב במערכת ההפעלה של המכשיר". עוד נמסר: "אנחנו לא מחלישים את עוצמת המעבד של המכשיר במהלך התקנת עדכוני התוכנה".


סמארטפון של סמסונג, אילוסטרציה. צילום: רויטרס
סמארטפון של סמסונג, אילוסטרציה. צילום: רויטרס


מחברת LG נמסר: "לא החלשנו את המכשירים ולעולם לא נעשה זאת. אכפת לנו מאוד ממה שהלקוחות שלנו חושבים". בנוסף, גם מוטורולה ו-HTC אישרו כי הן מעולם לא עשו דבר כזה. כזכור, ביום חמישי בלילה התנצלה 'אפל' בפני הלקוחות על כך שהאטה מכשירי סמארטפון ישנים. בהודעת החברה נמסר כי היא מודעת לכך שאכזבה את לקוחותיה.