שקט בכנרת? כחלק מההערכות לעונת הרחצה 2018, התקבלה היום (ראשון) הצעה בישיבת איגוד ערים כנרת עם משטרת ישראל, נציגי משרד התיירות והגופים הירוקים, להכרזה על כל 15 חופי איגוד ערים כינרת, סביב האגם הלאומי, כחופים שקטים, בהם תיאסר השמעת מוזיקה. ההצעה מתבססת על הצלחת הפיילוט שהחל לפני כארבע שנים באיגוד ערים כנרת ורשות הכינרת להכרזת מספר מחופי הכינרת כחופים שקטים, בהם נאסרת השמעת מוזיקה והכנסת ערכות הגברה וקריוקי לחופים. 
הפיילוט שהחל בחוף צאלון היה להצלחה גדולה והוביל לשינוי מציאות מהותי באווירה וחווית הנופש ,בחופים השקטים שהפכו לפופולריים, ומשכו אליהם משפחות רבות. בשנים האחרונות נוספו לרשימת החופים השקטים גם החופים חוקוק צפון, מפרץ אמנון, גופרה וצינברי. 
במהלך הישיבה הצביעו כל חברי הנהלת האיגוד פה אחד בעד ההכרזה על כל חופי האיגוד כחופים שקטים, החל מעונת הרחצה הקרובה. המהלך ייכנס לפועל כבר בעוד ארבעה חודשים, עם פתיחת עונת הרחצה בחג הפסח, ויכלול את כלל 15 חופי איגוד ערים כנרת וביניהם החופים: דוגית, חלוקים, כורסי ולבנון, הנחשבים כיום לחופים רועשים יותר ופופולריים בקרב צעירים, אשר עם השמעת המוזיקה הקולנית והחגיגות שנערכו על החוף, גם צרכו אלכוהול שסיכן את חייהם בעת רחצה באגם. 

ברשות הכנרת ברכו על החלטת האיגוד וציינו, כי בחופים השקטים נרשמו בעונות הרחצה האחרונות תפוסות גבוהות במיוחד של משפחות וכי המהלך הוכיח את עצמו. "הציבור פוקד את חופי הכינרת ורוצה ליהנות מפיסת טבע פסטוראלית, נעימה וגם שקטה. ההכרזה על חופים שקטים שינתה את המציאות בחופים שהוכרזו וזה הזמן להכיל את השקט על כל חופי האגם הלאומי", נמסר.  כמו כן, ראוי לציין, כי בחופים השקטים באופן קבוע בשנים האחרונות נשמר גם הניקיון והסדר.
אלי מלכה, יו"ר איגוד ערים כנרת וראש המועצה האזורית גולן: "עם הקמת איגוד ערים כנרת, צוינה מטרת העל לשינוי פני המציאות בחופיה, הסדרת החופים מבחינת תשתיות ונגישות וטיפול. החלטה נוספת זו המצטרפת לעשייה בכל תשע שנות פעילות איגוד ערים כנרת להפיכת כלל חופי הכינרת ל'שקטים', תסייע בשיפור בחופים, שלא פעלו כחופים שקטים בעונה החולפת. אני סבור כי ההחלטה תוביל גם לעלייה משמעותית במספר המשפחות שיבואו לנפוש עם ילדיהם באגם הלאומי ותסייע בפיקוח על התנהגות בני הנוער המגיעים לחופים. החלטה זו מצטרפת לפיילוט שהוכיח עצמו בעונה החולפת ויימשך בעונת הרחצה הקרובה בחופי האיגוד סביב הכנרת, במסגרתו הוגדרו שלושה אזורים ספציפיים לכל פעילות בחופי האיגוד - אזור רחצה בסמוך לקו המים, בו נאסר להקים אוהלים ולהבעיר מנגלים, אזורי קמפינג ומנגלים וכן אזורי חנייה. אני מברך את משטרת ישראל עם שיתוף הפעולה".