רעייתו של חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד), יפה (יפי) גליק, הלכה הבוקר (שני) לעולמה, זאת לאחר שהייתה מאושפזת במשך כחצי שנה בעקבות אירוע מוחי קשה. מח"כ גליק נמסר הבוקר כי "לפני דקות אחדות אהבת חיי החזירה נשמתה לבוראה. ברוך דיין האמת". יש לציין כי לאחרונה חיתן הח"כ את בנו שלמה, בהעדרה של האם והרעייה, שעמה גידל שמונה ילדים, מהם שניים באומנה. 



בעקבות הידיעה על אובדנו, הביעו ח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית את תנחומיהם ברשתות החברתיות, בהם שר התחבורה ישראל כ"ץ שכתב: "שלא תדעו עוד צער". סידורי הלווייתה של רעייתו של הח"כ, אחותם של הרב שמואל טל והח"כ לשעבר נחום לנגנטל, טרם נקבעו. 



כזכור, לפני כחצי שנה פרסם ח"כ גליק פוסט וציוץ נרגשים, בפייסבוק ובטוויטר, שבהם קרא לציבור להתפלל למען רעייתו, שהבוקר נפטרה כאמור: "חברים יקרים ואהובים. לפני שנתיים וחצי היא ביקשה מכם תפילות עבורי. כעת בעקבות אירוע מוחי קשה מאוד היא זקוקה לתפילותיכם. אנא קרעו את השמים למען יפה בת לאה". לאחר מכן צייץ שוב וכתב: "תודה עם ישראל, החיבוקים זורמים בלי הרף מכל חלקי העם. מעריך מאוד מאוד".



לאחר שנורה ונפצע בידי מתנקש פלסטיני בכניסה למרכז בגין בירושלים, באוקטובר 2014, פרסמה יפה גליק את הקריאה הבאה: "אני כרגע מנסה להתמקד בתפילות וזקוקה מאד למי שיכול להצטרף - אנחנו זקוקים לרחמי שמיים וצריך להתפלל. אני קוראת מפה בתפילה ליהודה יהושע בן איטה בריינדא רפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל, אנחנו רוצים להודות לכל הצוות בבית החולים ולכל עם ישראל שנותנים לנו את המסר שהם איתנו, זה מאד מחמם את הלב".



לאחר פרסום הידיעה על מותה, מיהרו, כאמור, רבים לשלוח תנחומים לח"כ ולמשפחתו. ח"כ רחל עזריה (כולנו) כתבה: "תנחומים כנים לחברי ח"כ יהודה גליק, עם אובדן רעייתו יפי. שתזכה לבשורות טובות, ישועות ונחמות מכל משפחתך הגדולה והיפה". 



ח"כ יואב קיש (הליכוד), צייץ: "משתתף בצערו של חברי, חבר הכנסת יהודה גליק על מות אשתו ושולח את תנחומיי למשפחתו. שלא תדעו עוד צער". הח"כית קארין אלהרר (יש עתיד) הוסיפה: "יהודה גליק חברי, תנחומיי. יהי זכרה של יפה היקרה ברוך".



בתוך כך, מהקרן למורשת הר הבית נמסר כי היא "מבכה את לכתה בטרם עת של יפי גליק, אשתו היקרה של יהודה. יפי היתה דמות מופלאה, מורת הדרך לכולנו בימים קשים, מוקד להשראה גדולה וקרן של תקווה. בבניין הבית ובהשבת כבוד ישראל אל הר הבית ננוחם".



יש לציין שייתכן כי בעקבות האבל על מות רעייתו, חבר הכנסת גליק לא יוכל לקחת חלק בהצבעה על חוק המרכולים, שאמור להיות מאושר היום בקריאה שנייה ושלישית.