מבול בשנה האזרחית החדשה: כמויות הגשם האדירות אשר ירדו החל מאתמול בשעות הערב ועד לשעה האחרונה ללא הפסקה גרמו לסחף רב באזור חיפה, מההר אל כיוון המישור. הסחף בא לידי ביטוי בעיקר באזורים אותם כילתה השריפה בשנה שעברה שטחים נרחבים על רכס הכרמל. שטחים אלה היו חשופים ללא עצים וצמחייה מייצבת וכתוצאה מכך נגרמו הצפות כבישים וחלקים שונים של העיר.

בין היתר, רחוב אורן בכניסה לשכונת רוממה נחסם, כך גם ברחוב חנקין שבכיכר אליזבט. כבישים אחרים נחסמו באופן חלקי. עיריית חיפה נערכה אמנם מבעוד מועד אך גם ההיערכות הזו לא תמיד פתרה את הבעיה - רק בשעה האחרונה נפתחו כל הכבישים לתנועה. 



הצפות באשקלון. צילום: איציק זוארץ, חדשות "כאן"
הצפות באשקלון. צילום: איציק זוארץ, חדשות "כאן"

הצפות היום באשקלון. צילום: איציק זוארץ, "כאן"
הצפות היום באשקלון. צילום: איציק זוארץ, "כאן"



כמויות הגשמים הרבות לא פסחו גם על גזרת הדרום, גם שם נרשמו הצפות. בין היתר, בית ספר "מצפה הימים" הממוקם בעיר אשקלון הוצף מים, והתלמידים במקום נאלצו לפנות את המים מהמקום.  

אשקלון, היום. צילום: איציק זוארץ, "כאן"
אשקלון, היום. צילום: איציק זוארץ, "כאן"

בירושלים, ברחוב שמואל הנביא הולך רגל אשר עמד בכיכר ככל הנראה החליק מהגשם לכביש ונפגע מאוטובוס. הולך הרגל פונה ע"י מד"א במצב בינוני לבית החולים שערי צדק בעיר. 
 
צילום: איציק זוארץ, "כאן"
צילום: איציק זוארץ, "כאן"


בתוך כך, אתר החרמון יפתח מחר למבקרים בהתאם לתנאי מזג האוויר ופינוי הצירים, כך נמסר מהנהלת האתר. מחר עדיין צפוי מזג אויר  חורפי, והשלג צפוי להיפסק. הכניסה לאתר תהיה ללא תשלום. המתקנים אשר בתשלום ייפתחו בהתאם לתנאי מזג האוויר ומומלץ לעקוב אחר עדכונים באתר ובפייסבוק של אתר החרמון.


אחרי פתיחה סוערת ביום הראשון של 2018, מחר, יום שלישי עדיין צפוי גשם מקומי בצפון ובמרכז הארץ ותחול עלייה קלה במידות החום. גם ברביעי ייתכן גשם קל בצפון ותחול עוד עלייה קלה במידות החום, אבל בחמישי הגשמים חוזרים. בצפון הארץ ובמישור החוף יירדו גשמים לפרקים מלווים בסופות רעמים וקיים חשש מהצפות במישור החוף. במרכז הארץ ייתכן גשם מקומי, ברובו קל ובחרמון יירד שלג.