רעייתו של חבר הכנסת יהודה גליק, יפה (יפי) גליק, הובאה היום (שני) למנוחות בהר המנוחות שבגבעת שאול בירושלים. גליק, שהייתה מאושפזת במשך כחצי שנה בעקבות אירוע מוחי קשה, נפטרה במהלך הבוקר. בין הנוכחים בהלוויה היו אישים מכל קצוות הקשת הפוליטית, בהם בין היתר חברי הכנסת יאיר לפיד מיש עתיד, ציפי לבני סתיו שפיר ונחמן שי מהמחנה הציוני, תמר זנדברג ואילן גילאון ממרצ, מייקל אורן מכולנו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

בעלה יהודה, הספידה מעל קברה ואמר: "לפני שאתחיל לדבר אני רוצה לבקש סליחה, אם יש משהו ששנאת זה שהייתי מפרגן לך ליד אנשים. יפי, כל מה ששלי שלך. כשהתחתנו הייתי נכה רגשית. יום אחד אמרת לי - יהודה, אתה אוהב אותי? אמרתי - כן. אז אמרת - אז תגיד 'יפי אני אוהב אותך'".

"אמרתי - 'אבל בחורי ישיבה לא אומרים ככה אני חושב', אמרתי לי - 'כן הם אומרים'. לימדת אותי לחשוב למה אני מתכוון כשאני אומר תודה. יפי, תמיד היית לצד האנשים השקופים. אם היינו הולכים לחתונה וראית אישה יושבת בצד הלכת לשבת לידה".

"אהבתי אותך גם כשלא דיברנו". צילום: הדס פרוש, פלאש 90
 
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

גליק המשיך בדמעות: "יפי אני אוהב אותך. כששנתיים לא קרה כלום הבנו ביחד שזה אומר שצריך ללכת לאמץ עוד ילד מאומנה. יעל ותמר מהביטוח לאומי - תודה לכן. תודה לחברות, תודה לכל מי שתמך. תודה לכל מי שהגיע וראית הרבה פרצופים. אני רואה הרבה פרצופים, משמאל מימין, ערבים יהודים, מהמפלגה ושלא. יפי אם יש משהו ששנאת זה מריבה".

"אהבתי אותך גם כשלא דיברנו, אני אוהב אותך כל כך, גם בחצי שעה האחרונה כשלא יכולת לשוחח. תודה רבה הקדוש ברוך הוא על השבועיים האחרונים. תמיד חיפשת להביא לאנשים את כל הכוח, ורק לך נגמר הכוח. יפי, מה פספסת שלא היית בחתונה של בננו. יפילה, אני אוהב אותך, אני אוהב אותך, אני אוהב אותך", הוסיף בבכי. 

בעקבות הידיעה על האובדן, הביעו ח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית את תנחומיהם ברשתות החברתיות, בהם שר התחבורה ישראל כ"ץ שכתב: "שלא תדעו עוד צער". כזכור, לפני כחצי שנה פרסם ח"כ גליק פוסט וציוץ נרגשים, בפייסבוק ובטוויטר, שבהם קרא לציבור להתפלל למען רעייתו, שהבוקר נפטרה כאמור: "חברים יקרים ואהובים. לפני שנתיים וחצי היא ביקשה מכם תפילות עבורי. כעת בעקבות אירוע מוחי קשה מאוד היא זקוקה לתפילותיכם. אנא קרעו את השמים למען יפה בת לאה". לאחר מכן צייץ שוב וכתב: "תודה עם ישראל, החיבוקים זורמים בלי הרף מכל חלקי העם. מעריך מאוד מאוד".