במסגרת המאבק בין ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ושר האוצר, משה כחלון, הודיעה היום (שני) העירייה על כוונתה לכאורה לבצע שורה של צעדי קיצוץ חריפים. "סירובו של כחלון להכיר בצרכיה המיוחדים של עיר הבירה ולהסדיר אחת ולתמיד את הקיפוח התקציבי, מחייב אותנו עם תחילת השנה להציג תכנית חירום מתוך אחריות לניהול העיר", נכתב בהודעה.



"במסגרת תכנית החירום העירייה נערכת לפיטורי 2,150 עובדים בכל אגפי העירייה והחברות העירוניות", נכתב עוד, "2,000 מילדי החינוך החרדי יישארו ללא גנים בשנת הלימודים הקרובה וכל טיפות החלב בעיר ייסגרו ופיטורי כלל הרופאים והאחיות. בנוסף תבוטל אבטחה בצהרונים לילדי גן ויסודי בכל רחבי העיר כולל בשכונות התפר, ייסגר השיטור העירוני, יקוצצו 60% בשירותי הניקיון, יבוטלו התמיכות בתנועות הנוער, יבוטלו עשרות תכניות חינוכיות, תבוטל תכנית בניית 2,000 כיתות לימוד חדשות בעיר וייסגרו רשות הקליטה, רשות התעסוקה ורשות הצעירים, כמו גם יבוצע קיצוץ משרות עובדים סוציאליים וקיצוצים נוספים".



משה כחלון. צילום: פלאש 90



"דרישת האוצר לפיטורים וקיצוצים בשירותים העירוניים תנחית מכה אנושה על תושבי ירושלים שיקבלו פחות חינוך ופחות שירותים באופן שיביא לפגיעה אנושה בבירת ישראל", אמר ברקת, "במשך חודשים ארוכים נאבקתי בכל כוחי כדי למנוע את רוע הגזירה, לצערי ולאכזבתי המרה כחלון בחר להתעלם ולצפצף על 51 ח"כ מכל סיעות הבית התומכים בחוק לתקצוב ראוי לירושלים, מנע באיומים דיון של חברי ועדת הכספים והשיב ריקם את שרי הממשלה שפנו וניסו למצוא פתרון למשבר.



"הצעדים הללו נעשים בלב כבד ובתחושה קשה מאוד וזאת לאחר שכחלון לא הותיר לנו כל ברירה אחרת. גם עכשיו ולמרות שכבר התחלנו את שנת 2018 בלי תקציב מאושר, אני פונה אליך באופן אישי משה כחלון – למען ירושלים שים בצד את כל העניינים הפוליטיים והאישיים ובטל את הקיצוץ. אני מוכן להתייצב בכל שעה ובכל מקום שתקרא לי כדי למנוע את הפגיעה הכואבת והקשה הזו בבירת ישראל. אם חלילה תמשיך לאטום את ליבך ואת אוזניך, אתה - משה כחלון, תישא באחריות הישירה לגורלם של מאות משפחות ירושלמיות שיאבדו את פרנסתן ולפגיעה אישית באיכות חייהם וברווחתם של 900,000 תושבי ירושלים". 



על פי ההודעה "הפיטורים והקיצוצים הנרחבים יתבצעו במידה ומשרד האוצר לא יעביר לעירייה את התקציבים הנדרשים לה להמשיך את הפעילות העירונית. לצערנו שר האוצר ובכירי האוצר מנהלים מלחמה פוליטית על גבם של תושבי ירושלים שתוצאתה פגיעה אנושה בירושלים ובתושביה ומביאים לכך שתושב ירושלמי מקבל 30% פחות משאר תושבי הארץ. זהו מאבק על עתידה של ירושלים ששותפים לו עובדי העירייה, הסתדרות מרחב ירושלים, וועדי ההורים, המינהלים הקהילתיים ברחבי העיר וכל אוהבי ירושלים ששולחים לשר האוצר אמירה חדה וברור: די להפקרת ירושלים".