שיפור משמעותי במצבו של אשר אלמליח, המאבטח שנפצע באורח קשה מאוד במהלך פיגוע הדקירה שהתרחש בתחנה המרכזית בירושלים לפני כשלושה שבועות. מאתמול בשעות הבוקר נושם אלמליח עצמונית ומתקשר עם הסביבה. הוא עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים "שערי צדק" בעיר.




חלי בן הרוש, גרושתו של המאבטח סיפרה בראיון לקשת 12, לפני כשבועיים, כי "במוצאי שבת החלה הידרדרות קריטית במצבו ולפנות בוקר לא הצליחו להנשים אותו, לא הצליחו להכניס חמצן. עכשיו הוא מחובר למכשיר ECMO (שמחליף את פעולת הלב או הריאות במצבי קיצון - מ.א)", תיארה. עוד הוסיפה בן הרוש כי "בשל הפציעה יש לו חור בריאות הן לא מצליחות להכיל את החמצן ולהתייצב. זו סכנת חיים קשה מאוד. אנו מתפללים לנס, פשוט מתפללים יום ולילה ולא זזים ממיטתו". היום כאמור חל שיפור משמעותי במצבו. 



בסרטון המתעד את האירוע נראה המחבל כשהוא לובש מעיל שחור ומתקדם לעבר מכשיר הבידוק (מגנומטר), בו היה אמור לעבור בדיקה על ידי המאבטח. ברגע הבדיקה, הוא פשט את המעיל, מיד שלף סכין ודקר פעם אחת בעוצמה את המאבטח באזור הלב, ונמלט מהמקום. בסרטון נוסף תועד רגע ההשתלטות על המחבל על ידי כוחות הביטחון, זאת לאחר שאזרח שהבחין בו, כשהוא נמלט לאורך רחוב יפו, רץ אחריו יחד עם שוטר שהיה בסמוך למקום והם השתלטו עליו.