האם שימוש באביזר מין נחשב כבגידה? שאלה זו מעסיקה את דייני בית הדין הרבני בתביעת גירושין שהגישה אישה נגד בעלה בנימוק כי מצאה את אביזר המין שהביא אותו לסיפוק, השמידה אותו ומאז הסלימו היחסים עד כדי תביעת גירושין. תחילתה של הדרמה לפני מספר שנים. בני הזוג, שניהם רואי חשבון במקצועם, נשואים מזה כ-12 שנים ולהם שלושה ילדים. לבני הזוג בתחילת שנות הארבעים לחייהם, הכנסה שנתית הנאמדת בסכום של שש ספרות.
 
בכתב ההגנה, שהגיש הבעל באמצעות עורכי הדין שרין ורון סולן, כנגד תביעת הגירושין של אשתו נטען בין היתר כי לאחר הולדת הילד השלישי, הפסיקה האישה לקיים עמו יחסי מין לחלוטין. "הבעל שחש כי צרכיו המיניים אינם מסופקים במסגרת מערכת היחסים, יזם טיפול זוגי", נטען בכתב ההגנה. "לצערו של הבעל הטיפול הזוגי לא הביא לשינוי במצב, באשר האישה המשיכה בסירובה לקיים איתו יחסי אישות".

עו"ד שרין סולן
עו"ד שרין סולן

 

בצר לו וכדי לא לפרק את התא המשפחתי, החליט הבעל לרכוש אביזר מין מסוג "פנס" המדמה את איבר המין הנשי, בעלות של מאות שקלים. הבעל הודה כי השתמש באביזר לעיתים תכופות למשך תקופה של למעלה משנה, עד אשר גילתה האישה את "הפנס" מוחבא במגירה בארון הבגדים של בעלה ואז העלימה אותו.
 
עו"ד סולן טוענת כי "המעשה של האישה גרר ויכוח קולני והביא להסלמה מהירה ביחסים של הצדדים". תקופה קצרה לאחר הגילוי, הגישה האישה תביעה לגירושין נגד הבעל  ודרישה לקבלת כתובתה. האישה  טוענת כי שימוש באביזרי מין כמוהו כבגידה ועל בית הדין לחייב אותו בגט. כמו כן התבקש בית הדין לחייב את הבעל במלוא הכתובה - סכום של חצי מיליון שקל. עו"ד רון סולן מדגיש כי מדובר במקרה קלאסי של "הרצחת וגם ירשת..." לטענתו, האישה היא מורדת המסרבת לקיים עם בעלה יחסי אישות ו"אם לא די בכך, היא לא אפשרה לבעלה לספק את צרכיו המיניים בעצמו".