המשטרה פתחה בבדיקה בחשד להטיית מכרזים במשרד ראש הממשלה, כך על פי דיווח בחדשות עשר מהערב (שלישי). על פי הדיווח, מדובר במכרזים פיקטיביים שנועדו להבטיח זכייה של מתמודד מסוים. הבדיקה נעשית בשבועות האחרונים ומסגרתה כבר העידו גורמים במשרד ובמשטרה חושדים שבכירים במשרד מעורבים באי סדרים.



לפני כשבועיים נעצר בכיר במשרד השיכון בחשד לעבירות שוחד והלבנת הון בפרשה במסגרת חקירת פרשה שעניינה חשד להטיית מכרזים ביישוב בשומרון. במסגרת הפרשה נעצרו ארבעה חשודים ושלושה נוספים עוכבו, בחשד לביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, עבירות על פי פקודת המס והלבנת הון. בין העצורים בעלי חברות קבלניות ובין המעוכבים עובד באחת החברות הכלכליות באזור השומרון. שני עובדים נוספים באותה חברה נלקחו למתן עדות.



מחומר החקירה עולה כי אחד הקבלנים, שעדיין עצור, עוסק בתחום התשתיות ונהג לגשת למכרזים שונים באמצעות חברות שונות עמן הוא מצוי בקשרים עסקיים על מנת להעלות את סיכויי זכייתו במכרז וכן נהג להעביר כספים לעובד ציבור ברשות מוניציפלית בתמורה לשיווק קרקעות מהיר בשווי של עשרות מיליוני שקלים. 


עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם וכן מתבצעת אכיפה כלכלית נרחבת. החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, בבקשה להאריך את מעצרם. 
מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים".

מנכ"ל משרד רה"מ אלי גרונר מסר: "הניסיון להכתים את משרד רה"מ ללא פנייה לקבלת תגובה היא פסולה ומטעה. משרד רה"מ לא מכיר שום בדיקה של המשטרה".