סני ארזי, חבר במכון המחקר מולד, טען היום (שלישי) בפוסט בפייסבוק כי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, קילל אותו ואת חבריו במהלך ניסיון גישור בין הצדדים במשרד לעורכי דין. ניסיון הגישור בא בעקבות תביעות הדיבה ההדדיות שהגישו מכון מולד ויאיר נתניהו. ""כוס אמאמא שלכם יא שמאלנים!". את הדברים האלה זכינו אני וחברי ממולד לקבל היום לא בהפגנה או ברחוב ולא מעבריין או מאיזה פעוט שלא יודע להתנהג", כתב ארזי. "זה מה שאמר לנו היום בנו של ראש הממשלה, מר יאיר נתניהו, ממש לפני שברח מהחדר במשרד עורך הדין, סך הכל 10 שניות בודדות לאחר שנכנס לניסיון גישור בינינו, על פי הצעת בית המשפט".

ארזי הוסיף: "ולכבוד מה זכיתי לקבל את כל הטוב הזה? מה עשינו שגרם לבחור לאבד שליטה ולנוס מהחדר? בטעות העזתי להעיר על כך שהוא איחר ב-45 דקות לפגישה ואפילו לא טרח להתנצל או להסביר, מה שעורר בי את התהיה האם יש ברשותו שעון מתפקד. בתגובה יאיר איבד רסן, קילל וברח בבהלה מהחדר. משונה. כנראה הוא ממש לא רגיל לכך שאדם פשוט עם שכמותי מעז להעיר לאיש כה נכבד ומורם מעם שכמותו".
לטענת ארזי, עורך דינה של משפחת נתניהו, יוסי כהן, אמר לו שלנתניהו אין מה להתנצל כשטען שהם חותרים נגד קיומה של המדינה. "קצת לפני כן, בא כוחו, עורך הדין המכובד מר יוסי כהן, הסביר לי ולחבריי ממולד שליאיר הצעיר אין על מה להתנצל בפנינו על כך שטען שאנחנו אנטי ציונים הממומנים על ידי ארגון להשמדת ישראל", כתב. "לדעתו זה באמת לגיטימי לגמרי לטעון שאנחנו חותרים תחת קיומה של המדינה, למה? כי בין היתר אנחנו קוראים בגלוי רחמנא ליצלן להחלפת השלטון. וזה הופך אותנו לרדיקלים ולקיצוניים המסוכנים למדינה, כך ע"פ עמדת בא כוחם של בני משפחת נתניהו". מיאיר נתניהו וממשרד ראש הממשלה לא נמסרו תגובות עד לעליית הכתבה.


 

כזכור, לפני ארבעה חודשים הגיש ארגון מולד תביעה נגד בנו של ראש הממשלה, בעקבות דברים שכתב בפייסבוק בגנות הארגון, לאחר שחבריו פרסמו את "פרויקט 61", בו נכתבו חמישה דברים על יאיר נתניהו ואורח חייו. מנגד, נתניהו הגיש תביעת דיבה נגד מולד על הפוסט של "פרויקט 61". בין השאר נטען בפוסט של מולד כי נתניהו הוא "צעיר בן 25 שאינו עובד לפרנסתו ומתגורר בבית הוריו על חשבון משלם המסים", כי הוא מתערב בענייני ניהול המדינה וכי יש בינו לבין ג'יימס פאקר - מיליארדר אוסטרלי שקשריו עם ראש הממשלה נחקרים במסגרת "פרשת המתנות" קשרים לא ברורים. בנוסף לכך, צורף לפוסט תצלום של נתניהו, כשהוא מולבש בבגדי ליצן.

בתגובה, כתב אז נתניהו בחשבונו האישי: "61. אני לא אתייחס לכל השקרים וההשמצות. כמה נחמד אבל שהצד שלכם תמיד מבלבל את המוח על הסתה, דמוניזציה, רצח אופי וחציית קוים אדומים. מה עם איזה תחקיר על מקורות המימון השונים והמשונים (והזרים) של המפעילים של הדף ההזוי הזה? מה עם איזה תחקיר על ה״בן של כולנו״ של רה״מ שרון שנכנס לכלא? מה עם איזה תחקיר על ״הבן של כולנו״ של רה״מ אולמרט, יחסיו המעניינים עם פלסטיני והמשמעויות לבטחון המדינה? או ה״בן של כולנו״ של ראש הממשלה פרס שהרג חייל בפליטת כדור והנושא הוצנע?".

יאיר, שרה ובנימין נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ
יאיר, שרה ובנימין נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ


נתניהו הוסיף אז: "ברוח ימים אלו יש לי מסר לכל חברי הקרן להשמדת ישראל וגרורותיהם". הוא סיים את הפוסט עם שני סמלי אימוג'י - של אצבע משולשת ושל צואה. שעה אחרי שהגיב לפוסט, נתניהו שיתף את תגובתו בפרופיל האישי שלו וכתב: "ראיתי שאיזה עמוד מטונף שממומן בכבדות ע״י ארגון מולד הרדיקלי והאנטי ציוני הממומן ע״י הקרן להשמדת ישראל והאיחוד האירופי לכלך עלי. לא יכלתי להתאפק והגבתי".