פרשת השחיתות בראשון לציון: שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, האריך היום (רביעי) בחמישה ימים את מעצרו של רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס, החברה הקבלנית הציבורית החשוד במעורבות, לכאורה, בעבירות של מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודות מס הכנסה, כל זאת במסגרת פרשת השחיתות הקשורה לעיריית ראשון לציון וחבר הכנסת דוד ביטן.

בשעות הבוקר עיכבו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה את גינבורג, מנכ"ל אחת החברות הקבלניות הציבוריות הבונות בעיר, ותוך כדי חקירתו הודיעו לו החוקרים על החלטתם לעצור אותו כחשוד בעבירות חמורות. קודם לכן, נחקרו במשך מספר שעות במשרדי היאח"ה גם ראש עיריית ראשל"צ דב צור, וכן סגנו יוסי חממי, וזאת כשהם עדיין במסגרת תנאי שחרור מגבילים.

ביום שלישי האחרון נרשמה תפנית משמעותית בפרשה, שבנסיבות קיומה לא ניתן להרחיב לגביה, אולם ניתן לציין כי לאחר זמן קצר הגיע למסור עדות איש העסקים והבעלים של רהיטי מצדה משה יוסף, חברו הקרוב ביותר של ביטן, שגם היה עצור בפרשה, ובמהלך חקירתו אז שמר על זכות השתיקה.

אגב, ליוסף הוצע תחילה לשמש כעד מדינה וזאת מאחר ובמשטרה היו נעולים כי הוא הדמות המרכזית ששימשה על פי החשד צינור להעברת כספי השוחד מקבלנים ויזמים אל ח"כ ביטן.

תוך כדי מסירת עדותו עלה כי נרשמה התפתחות נוספת, ואכן כבר בשעות הבוקר עוכב לחקירה מנכ"ל אותה חברת ציבורית, שעם עיכובו דיווחה חברת אפריקה ישראל לבורסה כי "למיטב ידיעתה, מתנהלת חקירה משטרתית בקשר עם פרויקט/ים שבו/הם מעורבת דניה סיבוס בע"מ בראשון לציון".

זמן קצר לאחר מכן פשטו חוקרי ובלשי להב 433 על משרדי חברת דניה סיבוס, תפסו מסמכים וחומרי מחשב שישמשו עבורם לצורכי החקירה. כמו כן, עוד עלה חשד כי גם חברת חצי חינם מוזכרת בחקירה כמי שמתבסס נגדה חשד, לכאורה, לעבירות שוחד.

דב צור בהארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני
דב צור בהארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני

 

מוקדם יותר, האריך בית משפט השלום בראשון לציון, בהסכמת הצדדים, את תוקפם של תנאי השחרור המגבילים שהוטלו על ראש העיר דב צור, במסגרת חקירת פרשת החשד לשחיתות בעירייה, והם יוותרו בעינם עד ל-30 בינואר.



כזכור, תנאי השחרור המגבילים שהוטלו על צור היו אמורים להסתיים כבר ביום שישי הקרוב,  אך ביום שני השבוע הגישו נציגי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה לבית משפט השלום בראשון לציון בקשה להורות על הארכת תוקפם של התנאים המגבילים עד לחודש מאי. פרקליטיו של צור, עורכי הדין גיורא אדרת וטל שפירא, הביעו התנגדותם וביקשו לקיים דיון בנושא שאמור היה להתקיים בחמישי הקרוב.



אלא, שעוד קודם, לאחר שיחות בין הצדדים, הם הגיעו להסכמה לפיה יוארך מועד תוקפם של תנאי השחרור המגבילים עד לסוף החודש, כלומר, ב-25 ימים נוספים.



על פי אותם תנאים, נאסר על צור להגיע אל משרדי העירייה והחברות העירוניות הנלוות אליה, ונאסר עליו לנהל את ענייני העירייה, ולהיפגש עם מי מהמעורבים בפרשה.