בשירותי החירום וההצלה הוכרז על כוננות "סופה" לקראת מזג האוויר הסוער שיחל ביום חמישי בלילה. החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, רינת רחמים, מסרה היום (רביעי) כי מחר צפויה "הסופה המקדימה" שתהיה "היומן" לקראת הסופה החזקה שתגיע בלילה. משעות הבוקר צפויים גשמים מידי פעם בצפון הארץ ובמישור החוף וייתכנו סופות רעמים. במרכז ובדרום הארץ יהיו רוחות ערות וייתכן גם אובך ובחרמון ייתכן שלג. במקביל, מידות החום יירדו ב-3-2 מעלות. בירושלים יגיעו הטמפרטורות ל-11 מעלות, בתל אביב – 16, בחיפה – 15, בצפת – 10, בבאר שבע – 16 ובאילת – 19.

בחמישי בלילה תגיע הסופה החזקה והסוערת, שתכלול גשמים חזקים מצפון הארץ עד לצפון הנגב, ברד, סופות רעמים ורוחות עזות, שיגיעו למשבים של עד 100 קמ"ש ובחרמון צפויות סופות שלגים. במקביל, מידות החום יירדו בעוד 3-2 מעלות. מזג האוויר הסוער יימשך ביום שישי וקיימת סכנת שיטפונות והצפות ואף נזקים לרכוש לנוכח משבי הרוחות. לקראת שישי בערב המערכת הסוערת תיחלש בהדרגה.  בשבת המערכת הסוערת תהיה מאחורינו ומזג האוויר צפוי להיות סגרירי עם גשמים מקומיים מידי פעם.

שלג בחרמון. צילום: אתר החרמון
שלג בחרמון. צילום: אתר החרמון
 בועז דיין, מנהל אתר מזג האוויר בישראל, ציין כי מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את אזורנו ביום שישי נובע מחדירת אפיק רום קר ממזרח אירופה לעבר מזרח הים התיכון. בנוסף, נושפע משקע קפריסאי עמוק. על פי התחזית שערך דיין, בין חמישי לראשון צפויות כמויות גשמים משמעותיות: בצפון הארץ – 120-70 מ"מ, במרכז הארץ – 80-40 מ"מ ובדרום הארץ – 35-5 מ"מ. דיין ציין עוד כי באתר החרמון צפוי השלג להגיע להיערם לגובה של 80-40 ס"מ ולאחר שהמערכת הסוערת תסתיים האתר עשוי להיפתח לראשונה השנה לסקי.

"הגדלנו פי 5 את מוצרי החימום לבית" 

דיין  מסר עוד, כי שיא הסערה צפוי בשעות הצהריים ביום שישי וגובה הגלים יגיע ל-8-4 מטרים. "המערכת הגשומה צפוייה להירגע בהדרגה במהלך שישי בערב לתוך שבת בבוקר", הוא הבהיר. על פי התחזית של דיין לטווח היותר ארוך, בתחילת השבוע גם שאריות המערכת הגשומה כבר תהיה מאחורינו ותורגש התחממות הדרגתית וייעשה בהיר. לנוכח התחזית למזג אוויר סוערת הוכרז בשירותי הכבאות וההצלה "נוהל סופה".
מפקד תחנת הכבאות וההצלה ברמת גן, אהרון גודינר, מסר, כי יתוגבר כוח האדם וכבאים שלא יעבדו יהיו בכוננות בבתיהם. "אנחנו ערוכים לכל תרחיש", הוא ציין.
גם במד"א נערכים למזג האוויר הגשום והקר ומזהירים את הציבור מפני פגיעה אפשרית. מנכ"ל מד"א, אלי בין, הנחה את הכוחות הפועלים בשטח לנקוט בשורת צעדים, שתביא אותם למוכנות הגבוהה ביותר, על מנת שיוכלו להעניק שירות מלא, מהיר ומקצועי גם בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד. במסגרת ההיערכות המיוחדת, הונחו צוותי מד"א לאייש את האמבולנסים והג'יפים עם הנעה כפולה, על מנת לתת מענה רפואי גם במקומות בהם קיים קושי בשל תנאי השטח. "עם בואו של מזג האוויר הסוער, אנו מבקשים מהציבור לנקוט משנה זהירות על מנת להימנע מתאונות ופגיעות הנגרמות כתוצאה מקור עז, גשמים ורוחות חזקות", ציין בין והזהיר עוד מפני שימוש לא נכון במכשירי חשמל ומכשירי הסקה.

נמל תל אביב בסערה. צילום: אבשלום ששוני
נמל תל אביב בסערה. צילום: אבשלום ששוני
גם ברשות הכנרת הוכרז על היערכות מיוחדת לקראת הסופה. עובדים מטעם הרשות ביצעו עבודות הכוללות ניקוי מעברי מים וסחף, הגבהת סוללות בתעלות המים השונות, גיזום צמחייה, פינוי מכשולים איסוף פסולת, בניית מתקנים הידראוליים וכן מגוון עבודות עפר. ברשות ציינו שכלל העבודות התבצעו מתוך מאמץ לשמור על תקינות התעלות והמתקנים השונים, במצב של גשמים עזים הצפויים לרדת ביום שישי. היערכות מיוחדת גם תהיה בחברת החשמל, לנוכח הרוחות העזות העלולות לפגוע בקווי מתח גבוה ולגרום להפסקות חשמל. במקביל, גם ברשויות המקומיות תהיה היערכות מיוחדת בתיאום עם רשויות החירום וההצלה. 
בתוך כך, ברשת מחסני חשמל נערכים למזג האוויר הסוער בהגדלת היצע מוצרי החימום לבית. מנכ"ל משותף ברשת מחסני חשמל, יורם בדש, מסר כי "עם היוודע דבר הסערה הצפוייה ביום שישי, הגדלנו פי-5 את כמות מוצרי החימום לבית שמתפרסים כעת בחנויות על פני שטח רצפה של כ-100 מ"ר וכוללים למעלה מ-300 סוגים של מוצרי חימום, כמו תנורים, רדיאטורים, מפזרים ומייבשי כביסה".  ברשת צופים זינוק של 400% במכירות של מוצרי חימום לבית בהשוואה לקצב המכירות היומי. להערכת בדש, עיקר המכירות יתמקדו באור המרכז, ש"המתינו עד הדקה ה-90" לעומת אזורי ירושלים והצפון הקרירים.