בשירותי החירום וההצלה הוכרז על כוננות סופה לקראת מזג האוויר הסוער שיחל הלילה. החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן רינת רחמים מסרה כי היום (חמישי) צפויה "הסופה המקדימה" שלקראת הסופה החזקה שתגיע בלילה. משעות הבוקר צפויים גשמים מדי פעם בצפון הארץ ובמישור החוף וייתכנו סופות רעמים. במרכז ובדרום הארץ יהיו רוחות ערות וייתכן גם אובך. בחרמון ייתכן שלג. במקביל, מידות החום יירדו ב־3־2 מעלות.



בירושלים יגיעו הטמפרטורות ל־11 מעלות, בתל אביב ל־16, בחיפה ל־15, בצפת ל־10, בבאר שבע ל־16 ובאילת ל־19.


בחמישי בלילה תגיע הסופה החזקה והסוערת - גשמים חזקים מצפון הארץ עד לצפון הנגב, ברד, סופות רעמים ורוחות עזות שיגיעו למהירות של עד 100 קמ"ש, ובחרמון צפויות סופות שלגים. בד בבד, מידות החום יירדו בעוד 3־2 מעלות.



מזג האוויר הסוער יימשך ביום שישי וקיימת סכנת שיטפונות והצפות ואף נזקים לרכוש לנוכח משבי הרוחות. לקראת שישי בערב תיחלש בהדרגה המערכת הסוערת, ובשבת היא תהיה מאחורינו, ומזג האוויר צפוי להיות סגרירי עם גשמים מקומיים מדי פעם בפעם.



בועז דיין, מנהל אתר מזג האוויר בישראל, ציין כי מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את אזורנו ביום שישי נובע מחדירת אפיק רום קר ממזרח אירופה לעבר מזרח הים התיכון. נוסף על כך, נושפע משקע קפריסאי עמוק. על פי התחזית שערך דיין, בין חמישי לראשון צפויות כמויות גשם ניכרות: בצפון הארץ 120־70 מ"מ, במרכז הארץ 80־40 מ"מ ובדרום הארץ 35־5 מ"מ.



דיין ציין עוד כי באתר החרמון צפוי השלג להיערם לגובה של 80־40 ס"מ, ולאחר שהמערכת הסוערת תסתיים, עשוי האתר להיפתח לראשונה השנה לסקי. דיין מסר עוד כי שיא הסערה צפוי בשעות הצהריים ביום שישי, וגובה הגלים יגיע ל־8־4 מטרים. "המערכת הגשומה צפויה להירגע בהדרגה במהלך שישי בערב ובשבת בבוקר", הוא הבהיר.



התחזית של דיין לטווח הארוך יותר: בתחילת השבוע הקרוב, המערכת הגשומה תהיה מאחורינו לחלוטין, תורגש התחממות הדרגתית וייעשה בהיר. 



גשמי ברכה


גם ברשות הכנרת נערכים למערכת החורפית הצפויה לפקוד את הארץ במהלך סוף השבוע וביצעו עבודות הכוללות ניקוי מעברי מים וסחף, הגבהת סוללות בתעלות המים השונות, גיזום צמחיה, פינוי מכשולים, איסוף פסולת, בניית מתקנים הידראוליים וכן מגוון עבודות עפר. כלל העבודות התבצעו מתוך מאמץ לשמור על תקינות התעלות והמתקנים השונים, במצב של גשמים עזים כצפוי במערכת הקרובה. ראוי לציין כי לקראת ימי החורף השלימו באגף ניקוז ברשות הכנרת עבודות לשימור קרקע חקלאית בצפון וכן פרויקטים להגדלת קיבולת המים במקטעים השונים לאורך הירדן.

צוותי פיקוח וניהול החופים של רשות הכנרת, עמלו בימים האחרונים על השלמת עבודות הגיזום הבטיחותי בעצים בחופי הכנרת, כהכנה למערכת הצפויה. לצורך ביצוע עבודות הגיזום, התקיים סקר עצים על ידי אגרונום מוסמך מטעם משרד החקלאות, במהלכו מוספרו, סומנו וצולמו כל העצים בחופי איגוד ערים כנרת, נערך להם מיפוי על גבי תשריט ומעודכנת תעודת הזהות הממוחשבת של כל עץ. בהתאם לסקר מטופלים העצים בהרמת נוף, גיזום בטיחותי ואף
כריתה של עצים מסוכנים בהתאם לצורך, תוך קבלת אישור מהקרן הקיימת לישראל.

ברשות הכנרת מציינים, כי על פי הערכות, הימים הקרובים ילוו במשקעים רבים שיסייעו לחידוש הזרימה בנחלים, מילוי מאגרי המים והכנרת והשקיית כלל מטעי ושדות הגידולים החקלאיים ושדות הבר המשוועים למים.