בשוע שעבר דווח כי עורך דין פלילי מוכר נתפס כשהוא מנסה להבריח ציפור דוכיפת שרופה לכלא גבעון, עבור הלקוח שלו מתוך אמונה טפלה שהדבר יעזור לו לצלוח את ועדת השחרורים. בעקבות זאת, שוחחו גלעד שלמור וברהנו טגניה בתוכניתם ב-103FM, עם גונדר בדימוס שלמה טוויזר, לשעבר מפקד כלא באר שבע.





"כשאדם נמצא בכותלי בית הסוהר הוא נשען על המון אמונות טפלות ולכן שום דבר כבר לא מפתיע אותי", אמר איש שב"ס לשעבר. "בעדות המזרח ישנה אמונה שלציפור הדוכיפת יש יכולות סגולה, אם שוחטים את הציפור הזו ושמים אותה בתוך תבלינים יש מי שמאמינים שהציפור עוזרת. נסעתי לטיול במרוקו לפני כשנתיים ואחת המשימות שלנו הייתה להשיג ציפור דוכיפת ונחשפתי לכמה התופעה הזו נפוצה. ייתכן שאותו אסיר הזמין את הדבר הזה במיוחד ממרוקו".



גלעד שלמור אמר כי "אדם שיושב בין כותלי בית הסוהר מפתח תסכול ותולה את תקוותו בכל דבר, גם אם מדובר בציפור שרופה".



טוויזר: "מנסים להבריח כל דבר. מזהב ועד יהלומים יחד עם כל דבר שניתן למכור אותו כי הרי כסף מזומן אינו רלוונטי לכותלי בית הסוהר, בזמנו היו מבריחים גם אסימונים נחשקים וקמעות. היה מקרה בו קראו לי בדחיפות בגלל שאסיר קנה את כל הנרות שהיו באגף ושם את כולם בחדרו על מנת שיוכל להתפלל. הוא טען שעליו להדליק 1,200 נרות למען סגולה לקראת המשפט שלו, הוא הלך לבית המשפט וזה כנראה עזר לו".



"אני בא מהמקורות האלו וגדלתי בשכונות מלאות באמונות טפלות, הוסיף,  "כל עוד הדבר הזה אינו מסוכן אני לא רואה בעייתיות לאפשר אמונות טפלות וטקסים שכאלה. זה לא חדש בשבילי".



עריכה: איתמר זיגלמן