כ-400 לוחמי אש הגיעו היום (חמישי) בשעות הצהריים לטקס סיום מפקדי צוותים אשר נערך בפתח תקווה במטרה להביע את מחאתם כנגד נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי. במסגרת המחאה מנעו מנציב הכבאות לדבר, כשקראו לעברו קריאות המאשימות את הנציבות בהזנחת מערך הכבאות והפעילו צופרים במהלך האירוע. הכבאים אף הורידו דרגות, ירדו אל רחבת הטקס שם עמדו לצד חבריהם אשר סיימו את הקורס ויחדיו הביעו את מחאתם המשותפת על הנעשה. בתוך כך, ארגון הכבאים הכריז על סכסוך עבודה מול נציבות הכבאות וההצלה הארצית.
 
נציב הכבאות, רב טפסר שמחי, התנצל בפני משפחות מפקדי הצוותים שהגיעו לאירוע, אמר כי הטקס יידחה לתאריך אחר ועזב את המקום. לטענת ארגון הכבאים, המחאה נערכה לאחר שבחודשים האחרונים הוא ניסה לפעול מול הנציב במטרה להביא לשיפור במצב הקיים אך פעם אחר פעם לא זכה במענה. הארגון מסר כי לוחמי האש נאלצים לנסוע ברכבי כיבוי פגומים ומשתמשים בציוד תקול, דבר אשר פוגע ביכולותיהם המבצעיות ומכך מסכן את חייהם של כלל האזרחים, וכי בחודשים האחרונים צומצמו שעות אימונים קריטיות. 

רב טפסר שמחי מסר בתגובה: "עצוב לי שוועד העובדים השבית טקס סיום של מפקדי צוות בכבאות. צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה למפקדים החדשים ולמשפחות שהגיעו לחגוג עם הלוחמים. כל זאת כי הנציב השעה שני חברי ועד שהתנהגו בבריונות שאינה מקובלת בארגון מבצעי כלל. נמשיך לקדם את הכבאות ועובדיה למען אזרחי ישראל. לקראת הסערה הקרובה אנצל הזדמנות זו לבקש מכולם להקפיד על שימוש בטוח באמצעי חימום ולהקפיד על ההנחיות שמפורסמות בכלי התקשורת".
 

יו"ר ארגון הכבאים, אבי אנקורי, מסר: "אנחנו מתנצלים בפני המשפחות והאורחים שהגיעו לטקס, זוהי לא דרכנו, אך לצערנו אנו נאלצים בימים אלו לזעוק בשמם של 3,000 לוחמי מערך הכבאות וההצלה. מאז כניסתו של דדי שמחי לתפקיד הנציב חלה התדרדרות מתמשכת במצב המוכנות של מערך הכיבוי לאירועי שריפה, ולרבות לאירועים רבי נפגעים. לוחמי האש מסכנים את חייהם מדי יום כשהם נאלצים להשתמש בציוד תקול, ביגוד דליק וכלי רכב לא שמישים".

לוחמי אש פועלים לכיבוי שריפה, ארכיון. צילום: הדס פרוש , פלאש 90
לוחמי אש פועלים לכיבוי שריפה, ארכיון. צילום: הדס פרוש , פלאש 90


אנקורי הוסיף: "צר לנו, אך מתוך אחריות לשלומם של כלל אזרחי ישראל אנחנו חייבים לכתוב את הכתובת על הקיר בצורה ברורה וחד משמעית, גם אם נציב שירות הכבאות חש אי נעימות. אנחנו קוראים לשר גלעד ארדן - תמנע את האסון הבא ותתערב באופן מיידי בנעשה במערך הכיבוי בישראל- שלומם ובטיחותם של לוחמי האש בפרט ואזרחי המדינה בכלל נמצא בידיך".
יו"ר ועדת המשנה לכבאות והצלה, ח"כ נאוה בוקר, אמרה בתגובה: "שוחחתי מוקדם יותר עם יו״ר ארגון הכבאים, אבי אנקורי, אשר סיפר לי על ההערכות לקראת הסופה הגדולה ועל עבודת הקודש שעושים בימים אלה לוחמי האש, המתמודדים עם חילוצים ומצילים חיים גם במזג אוויר קשה ובמצבים קיצוניים.
תודה ללוחמי האש היקרים על המסירות וההקרבה ולכל כוחות הביטחון וההצלה, שבזכותם, נוכל כולנו לקבל את השבת בבטחה ובשלום".