צעיר בן 20, תלמיד לשעבר בישיבת פוניבז' הידועה, תובע את הישיבה, לאחר שלטענתו, סבל שם מהתעללות מינית קשה וממושכת בעת שהיה נער. לטענתו, בכירי הישיבה ידעו על האירועים ולא עשו דבר. כעת הוא טוען כי בעקבות ההתעללות הוא חווה משבר אמוני ונמצא במצב נפשי קשה.



"בשנים האחרונות נחשפים יותר ויותר סיפורים על פגיעות מיניות המתרחשות במוסדות החינוך החרדים", נכתב בתביעה. "מוסדות החינוך סבורים כי אין מחיר להחלטתם לתת יד לקשר השתיקה, וכך היחידים שמשלמים את המחיר הם אותם נערים צעירים, חסרי כל הגנה".



ישיבת פוניבז' נחשבת בציבור החרדי כאחת הישיבות הגדולות והמכובדות. מרכזה הגדול ממוקם בבני ברק והיא מפעילה מוסדות חינוך רבים ברחבי הארץ. על פי כתב התביעה, שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עורכת הדין רותם אלוני דוידוב מארגון דין וחשבון, הנאבק בהשתקת פגיעות מיניות במגזר החרדי", י', התובע, למד בישיבה במסגרת פנימייה החל משנת 2014, כשהיה בן 16.5, למשך שנתיים.



לטענתו, בשנים אלה ביצע בו ש', בוגר הישיבה, מעשים מיניים בניגוד לרצונו, לעיתים תוך שימוש באלימות. מדובר, על פי התביעה, באדם אשר ממשיך להתגורר בפנימיית הישיבה, למרות שעבר כבר את גיל 30. מכתב התביעה עולה שהמעשים החלו לאחר שי' פנה לש' וביקש את עזרתו לאחר שהותקף על ידי תלמידים. ש' הזמינו לחדרו, שם הציע לו לצפות בסרטים, אשר כחרדי, י' מעולם לא נחשף אליהם.



תוך כדי הצפייה החל ש' לגעת בו ובהמשך הפשיט אותו בכוח וצילם אותו. המעשים חזרו על עצמם פעמים רבות. בחלק מהמקרים היה ש' אף קושר את י' למיטה. עוד נטען כי את תמונות הערום של י' החזיק ש' במחשבו האישי, יחד עם תמונות עירום נוספות של צעירים אחרים.



עוד על פי התביעה, בשלב מסוים סיפר י' על המעשים לרב בישיבה, המשמש יועץ לתלמידים. הרב "הרגיע אותו ועזב את המקום, מבלי שהמשיך במעקב אחר הנושא". לאחר מספר חודשים עזב י' את הישיבה ולא שב. במקביל, הגיש תלונה במשטרה בגין המעשים. ש', לעומת זאת, ממשיך להתגורר במקום, ו"יש להניח כי גם ברגעים אלה ממש ממשיך הוא לפגוע בנערים הלומדים בישיבה", לשון התביעה.



את תגובת ישיבת פוניבז' לא ניתן היה לקבל.