כמעט אסון: גזע עץ שקרס היום (שישי) מעוצמת הרוח, פגע בעובר אורח בשדרות נווה יעקב בירושלים. כתוצאה מהפגיעה, הוא נפצע באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו את הולך הרגל, גבר כבן 67, לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא סובל מחבלה בגב. בנוסף, אישה כבת 53 נחבלה משער גדר שנפתח מעוצמת הרוח ברחוב החשמונאים בתל אביב. היא פונתה לבית החולים איכילוב בעיר, כשהיא סובלת מחבלת בגב.
תיעוד חילוץ רכב השטח שנסחף לשלולית סמוך לחדרה

ילדים נלכדו לאחר שנסחפו לשלולית סמוך לחדרה

נחל אורן בכרמל. צילום: ריק אבו סעדה
הזרימה במפל התנור, בשמורת טבע נחל עיון
בתוך כך, מעקה נפל במתחם כלבו שלום בתל אביב והוביל לחסימתם של כל הרחובות הסמוכים למתחם, חסומים לתנועת כלי רכב. ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לאזור ולבחור בדרכים חלופיות. בנוסף, ברחוב נאג'רה התקבל דיווח בגין נפילת חלק גג של בית. אין נפגעים בנפש למעט כלב שהיה בבית ונפגע והוא פונה לקבלת טיפול, וברחוב ארלוזרוב בעיר קרס עץ ופגע בחוט חשמל. סוללת החול שהוצבה בחוף מציצים ביום רביעי האחרון קרסה בעקבות הגלים העזים שהכו בה.

לפני ואחרי: סוללת החול שהוצבה בחוף מציצים. צילום: אבשלום ששוני

מוקדם יותר היום, גבר כבן 70 ושני ילדים בני 9 ו-6 נפגעו באורח קל וסובלים מהיפותרמיה לאחר שרכב השטח בו נסעו נסחף היום לשלולית גדולה סמוך למאור. צוות מד"א פינה אותם לבית החולים הלל יפה בחדרה כשהם בהכרה מלאה. נהג הרכב חולץ לרכב משטרתי ופונה גם הוא לבית החולים.

החובשים הבכירים במד"א חי פנחס ואבי ביסמוט שהגיעו למקום סיפרו: "חנינו עם האמבולנסים בכביש 9 סמוך למאור. לקחנו את הציוד הרפואי מהאמבולנס ונכנסנו רגלית לשטח, חצינו נחל רדוד והגענו לשפת השלולית העמוקה כשבכל הזמן הזה יש יורד עלינו גשם סוער. ראינו במרחק של מספר מטרים את הג'יפ במים, נהג הרכב ישב בפנים והילדים היו על הגג. נכנסו לתוך השלולית, טיפסנו על הרכב והוצאנו את הילדים לשטח יבש ולקחנו אותם לאמבולנס. ביצענו בהם בדיקות רפואיות ראשוניות ופינינו אותם במהירות לבי"ח הלל יפה כשהם בהכרה מלאה וסובלים מהיפותרמיה".

עץ קרס על רכב חונה ברחוב לייב יפה בשכונת תלפיות בירושלים. צילום: TPS

עץ נפל ופגע בכלי רכב ברמת גן. צילום: דוברות משטרת ישראל

פיגומים קרסו בסמוך לבניין מגורים ברחוב חיל חימוש בראשון לציון, בעקבות הרוחות החזקות. כרגע חלק מהפיגומים נשענים על בניין סמוך. האזור נסגר ופונה מעוברי אורח.

בתוך כך, גבר כבן 50 נפצע באורח קל לאחר שנפל עקב הרוחות החזקות ברחוב לב העיר במודיעין. הוא טופל ע"י מד"א ופונה לבית החולים אסף הרופא עם חבלה בראשו.

פיגומים קרסו בראשון לציון. צילום: דוברות כבאות והצלה

רכב נתקע בשלולית במחלף הסירה. צילום: עיריית הרצליה

החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, שי פרנקל, מסר כי נכון לשעה 10 בבוקר, כמות המשקעים הגבוהה ביותר נמדדה מהלילה בעין כרמל - 87 מ"מ. גם בגל עד שבכרמל נמדדה כמות משקעים זהה. בצפת נמדדו 78 מ"מ של משקעים, בחיפה – 75, במרום הגולן – 50, בכנרת – 49 ובכפר בלום ובקעת החולה – 36. בתל אביב היו הבדלים מהותיים בין צפון העיר לדרומה. בעוד שבצפונה של תל אביב ירדה כמות נאה של 39 מ"מ משקעים, בדרום העיר נמדדו רק 15 מ"מ. בבית דגן והשפלה ירדו 9 מ"מ, בבאר שבע – 10 מ"מ, בירושלים – 7 מ"מ ובאשדוד – 1 מ"מ בלבד.
בשירות המטאורולוגי ציינו ששיאה של הסופה צפוי בשעות הקרובות, כאשר הגשמים יתפשטו להרי המרכז וצפון הנגב. הגשמים שיהיו מלווים ברוחות חזקות יירדו לפרקים.

הסערה בנמל אשדוד. צילום: פבל מוצנסקיס

זרימה בנחל הקישון. צילום: יוסי סורג'ון, רשות נחל הקישון

חוף הים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

בערב הסופה תיחלש בהדרגה ומחר צפויים גשמים מקומיים מידי פעם. ברשות הכנרת ציינו שגובה המים בירדן עלה בעקבות המשקעים הרבים שירדו במהלך הלילה בכ-35 סנטימטרים. "אנו מייחלדים לעוד משקעים רבים שיחזקו את הזרימות בנחלים ויסייעו לעליית מפלס הכנרת", אמר גיא קולר, מפקח ברשות הכנרת.השתתפו בהכנת הכתבה: משה כהן, אלון חכמון, יונתן הללי, יובל בגנו ומעיין הרוני.