המשטרה תבקש מחר לקראת שעות אחר הצהריים המאוחרות, מבית משפט השלום בתל אביב להסיר צו איסור פרסום גורף שהוטל על פרשת 342, אחת מהפרשות המסעירות את העולם התחתון. היא מאגדת בתוכה 24 אירועים שונים, לרבות שני מקרי רצח, שגבו את חייהם של שלושה קורבנות. בין היתר, נכללים בה גם מעשי סחיטה, חטיפות, איומים ואלימות.



הפרשיות פוענחו בחודשים האחרונים, וכל הפרשה עצמה נחשפה במסגרת חקירה אחרת לחלוטין. במשטרה מתכוונים להגיש הצהרת תובע, המצביעה על כוונת הפרקליטות להגיש כתבי אישום חמורים נגד חלק מהמעורבים בשלב זה. המעורבים נעצרו ב-29 באוקטובר.

מרבית הפרטים בפרשה, שבגינה לא מעט דמויות עברייניות נמלטו לחו"ל, הם כאמור חסויים עדיין וידועים לחוקרים, בראשותו של מפקד ימ"ר תל אביב נצ"מ עופר מועלם וכן לעורכי הדין של חלק מהחשודים העצורים זו תקופה ארוכה. חלק מהפרטים פרצו חומת סודיות והתגלגלו אל גורמי הפשיעה עצמם, שכן היעלמותם המסתורית של כמה מעורבים החלה לעורר גל שמועות. "ברגע שעצרו שניים מהחשודים כולם הבינו שלמשטרה יש בינגו ביד" אמר גורם שמכיר את הפרטים, "זה כמו תיבת פנדורה שנפתחה על ידי החוקרים ועובתה כל יום כמעט בפרטים וראיות" הם מסבירים.

 
עו"ד נעמה אלחדד. צילום: סטודיו תומאס

וזה לא סוד שבעולם התחתון באזור המרכז יש כבר חודשיים וחצי תחושה של אי בהירות. "יש פה מכת מחץ לגורמי פשיעה ולעבריינים דומיננטיים המשפיעים על מפת הפשיעה באזור המרכז", הסבירו גורמים אחרים המעורים בפרטים. לדבריהם, "זה התחיל מסיפור קטן שהתגלגל כמו כדור שלג ועמו ראיות למכביר כנגד החשודים וכנגד כאלה שלא שוהים בארץ וזהותם ידועה. הם יצטרכו 'לבלות' שנים ארוכות בכלא ולא מעט אנשים ירימו גבה מאחורי הפענוחים הללו".

עו"ד רצון דרחי
עו"ד רצון דרחי


עורכי הדין רצון דרחי ונעמה אלחדד, המייצגים שלושה מהעצורים, הגיבו: "האישומים שמיוחסים לחשודים הם תולדה של אוסף של שקרים מבית היוצר של עד מדינה נוסף, שגויס על ידי המשטרה, וסופם להתנפץ על מזח האמת, כפי שיתברר במהלך המשפט".