שלב ההוכחות במשפט של נדב סלע, שרצח את משפחתו ובן השכנים, במושבה מגדל שבה התגוררו, נפתח הבוקר (ראשון) בבית המשפט. סלע, הנאשם כי רצח בשנה שעברה את אשתו דור כרסנטי, שני ילדיו יוסף ובנימין, וילד נוסף, נחמן עתיה עומד לדין באשמת כמה מקרי רצח. הנאשם מכחיש את הנאמר בכתב האישום וטוען כי מסקנות הפסיכיאטר המחוזי, שלפיהן היה שפוי בעת ביצוע הרציחות, שגויות.
חמותו הטיחה בו בתחילת הדיון: "אנחנו מקללים אותך בכל קללה שיש בעולם. יום אחד תשב ותקרא מה מאחלים לך". היא הטיחה בפניו את תמונות הילדים וקראה לעברו "רוצח שפל, רוצח ילדים". עוד צעקה לעברו "אמשיך לרדוף אותך. אני יודעת שאתה אוהב ללמוד תורה. כנראה שכחת שבתורה כתוב לא תרצח".
עדותו של קצין המשטרה שחקר את הזירה היתה העדות הראשונה במשפט, והיא נשמעה בדלתיים סגורות. "נאמר לנו מלכתחילה שהמראות קשים, וראש הצוות שאל את החוקרים מי מתנדב להיכנס. ראש הצוות אלי בן לולו ואני נכנסנו", אמר חוקר מחלק הרצח, דוד חולי, שהיה אחד מחוקרי הימ"ר שנכנסו לזירה, "סרקנו וראינו את המראות המזעזעים. יצאתי, ואני מודה שלא הרגשתי לא טוב. זה דברים שלא רואים יום יום. וראיתי הרבה זירות קשות". חולי הוסיף: "אני עדיין נושא איתי את התמונות של הטבח שראיתי במקום".

כזכור, כתב האישום נגד סלע הוגש במרץ בשנה שעברה, ובו תואר מסע רצח אכזרי, ממושך ונטול רחמים של בני משפחתו ושל בן השכנים. הוא נאשם בארבעה מעשי רצח ובניסיון רצח של בן השכנים נתן עתיה. חוות דעת פסיכיאטרית שניתנה בעקבות הסתכלות בתנאי אשפוז של קרוב לשלושה שבועות קבעה שהוא כשיר לעמוד לדין. כתב האישום מכיל תיאורים קשים, בין היתר תואר בו: "באחר הצהריים של 28 בינואר עמדה כרסנטי ז"ל במטבח והכינה ארוחת צהריים. סלע, נטען, נטל סכיני שף שהיו במקום והחל לדקור אותה בכל חלקי גופה. דור התחננה בפני הנאשם כי יחדל ממעשיו ואף ניסתה להתגונן מפניו, אך הנאשם המשיך", נאמר בכתב האישום".
עוד נכתב: "באותו זמן היו בבית המשפחה ילדי השכנים - נחמן עתיה ז"ל ואחיו נתן - ששיחקו בסלון. כשהבחינו במתרחש ניסו השניים להימלט דרך החלון אך סלע ראה אותם, ניגש לנתן ודקר גם אותו למרות תחנוניו וניסיון ההתנגדות. בשלב מסוים העמיד נתן פני מת, וסלע עזב אותו. הוא פנה לאחיו נחמן, דקר אותו למוות והשליך את גופתו במורד המדרגות המובילות למרתף הבית".