הותר לפרסום: במהלך חצי השנה האחרונה ניהלה היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב בראשותו של מפקדה לשעבר תנ"צ אבי ביטון, חקירה סמויה שהפכה לפני כשלושה חודשים לגלויה, שחשפה פעילות אכזרית מסוכנת ואלימה של ארגון פשיעה מאזור המשולש אשר פעל גם באזורים נלווים לרבות תל אביב והמרכז והכל במסגרת שיתופי פעולה ויחסי גומלין עם ארגוני פשיעה אחרים. 
במהלך החקירה, שהעסיקה את כלל שוטרי ימ"ר תל אביב ויחידות נוספות, לרבות שני פרקליטים צמודים מפרקליטות מחוז תל אביב, עצרו חוקרי הימ"ר למעלה מ - 20 חשודים, אולם גם כך ישנם חשודים שעדיין ייחקרו בהמשך, בין היתר בשל שהותם בחו"ל.
ראוי לציין, כי מי שהביא לפיצוח הפרשה שמסעירה בימים אלו את העולם התחתון, הוא עד מדינה שנעצר במסגרת אירוע אחר יחד עם מספר מעורבים והוא זה שהחליט לשפוך אור על חקירות אחרות שנקלעו, בחלקן לפחות, למבוי סתום מבחינת הליך החקירה. בהצהרת תובע שהוגשה היום (ראשון) לבית משפט השלום בתל אביב, נחשפים לראשונה פרטיים חסויים לרבות שני מקרי רצח שבהם נלקחו חייהם של שלושה קורבנות, על אף שעל פי התכנון היו אמורים להירצח קורבנות אחרים ורק טעויות בזיהוי הובילו לרציחות לא מתוכננות לכאורה.

גורמים במשטרה ציינו כי במהלך החקירה המסועפת הם נחשפו לארגון פשיעה אלים ורצחני שרוב חבריו הם תושבי המשולש - מג'לגוליה, טייבה, טירה ועוד כמה ישובים בסביבה, והוא זה שעומד מאחורי שני מקרי רצח - האחד מיום ה - 27.2.17 במהלכו נרצח אביחי ועקנין בטיילת בבת ים והשני רצח כפול בו נרצחו ביום ה- 30.5.17 מאריה גאנם ופיראס מאדי ביפו. 

עודה קוטייר, אחד העצורים בפרשה. צילום: אבשלום ששוני


עוד הם מספרים, על שורה ארוכה של ניסיונות לרצח שרק חלקם יקבלו ביטוי בכתב האישום שיוגש נגד המעורבים: החזקת אמצעי לחימה, לרבות כלי נשק ומטענים, סחר והחזקת סמים, עבירות של איומים, סחיטה, אלימות, תקיפה וחטיפה במספר אירועים חמורים בהם הוכנסו בכוח קורבנות סחיטה לתוך תא מטען ברכב והוחזקו במשך מספר שעות או מספר ימים בתנאי פחד ואימה עד שישלמו את חובם.
במשטרה ציינו, כי אותו ארגון "השליט טרור בסביבת פעילותו בעיקר באזור המשולש והדברים ניכרו במהלך גביית עדות מתושבים שרובם נחשבים כתושבים נורמטיביים, מפוחדים ומבועתים ממעשי האלימות האכזריים ממש".
אפשר לומר כי חשיפת הפרשה הינה אקראית ביותר, שכן, ברוב הזמן פעילות חוקרי ימ"ר תל אביב מתמקדת בתחומי הטריטוריה של מחוז תל אביב אלא שהפעם לאור המידע שזרם אל היחידה ובעקבות "החלטה אמיצה של מפקד המחוז ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שהחליט לקחת אחריות מלאה על פעילות הימ"ר באזור המשולש, וזאת אחרי שהבנו כי אותו ארגון חצה גבולות ופעל באזורינו" הם אומרים , התגלגלה החקירה למימדים שלא זכורים במשטרה בשנים האחרונות.

העצורים בפרשת ארגון הפשיעה במשולש. צילום: אבשלום ששוני


ביום ה - 13.9.17 הפכה החקירה לגלויה עת פשטו חוקרי הימ"ר תל אביב על בתי החשודים ובמהלכה נתפסו סכומי כסף במאות אלפי שקלים, אמל"ח וסמים בכמויות נכבדות שקשרו אותם לעבירות שיוחסו להם. מהחקירה עלה כי עדותו של עד המדינה הצליחה לסייע לחוקרי היחידה לקשור את המעורבים לאירועי פשע רבים בהם נטלו חלק לרבות מעשי אלימות קשה, ירי, תקיפה וחטיפה, סחר באמל"ח, החזקת מטענים ונשקים רבים, סחר בסמים והלבנת הון וכמובן עבירות רצח וניסיונות לרצח.
גורמים במשטרה הוסיפו: "במהלך החקירה הצלחנו לגייס עד מדינה שפרטיו חסויים והוא סייע בידינו לפענח את מאפייניו של ארגון הפשיעה שזוהה כארגון רצחני, אלים ואכזרי שפעל באזור המשולש , תל אביב והמרכז. השתמשנו בכל הכלים שעומדים לרשות המשטרה כאשר שני פרקליטים ליוו את החקירה באופן צמוד כמעט 24 שעות ביממה במשך שבעה ימים ברציפות, מה שהוביל לכתב אישום המונה 16 סעיפים חמורים לרבות פעילות וחברות במסגרת ארגון פשיעה, עבירות רצח, ניסיונות רצח, חטיפות אדם, סחיטה באיומים, אחזקת אמל"ח סחר באמל"ח ועבירות של הלבנת הון".
גורם בכיר במשטרה סיפר כי "בשני אירועי הרצח הכוונות היו לרצוח אנשים אחרים וחייהם של הקורבנות נגבו בשל טעויות בזיהוי". עוד נמצא קשר, בין אירוע החיסול בכביש איילון בו מצא את מותו עבאד אללה לסכסוכים בהם היה מעורב אותו ארגון פשיעה אולם אירוע זה לא נכלל בחקירה האמורה.