משרד האוצר, משרד הפנים ועיריית ירושלים סיכמו היום (ראשון) על הקמת צוות שידון, ב-45 הימים הקרובים, על כלל הסוגיות הנמצאות במחלוקת בין עיריית ירושלים ולמשרד האוצר. בצוות יהיו חברים מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, הממונה על התקציבים שאול מרידור, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ומנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב. עיריית ירושלים התחייבה למשוך את כל מכתבי הפיטורים לעובדיה ולהקפיא את המצב עד לסיום עבודת הצוות.

ראש העירייה ניר ברקת מסר כי הוא "מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומברך על התערבות לפתרון המשבר". הוא הסביר: "ישבנו הבוקר במשרדו במשך כשעתיים והצגנו בפניו את הבעיות והאתגרים של ירושלים הדורשים סיוע תקציבי. בעקבות כך ובמהלך הפגישה הושג סיכום עם האוצר להקמת צוות משותף לעירייה ולאוצר בליוויו של יו"ר ההסתדרות, במטרה שימצא מתווה לפתרון. אני מאמין ביכולתו של יו"ר ההסתדרות לגשר ולהביא לפתרון המשבר".
רחוב אגריפס בירושלים בזמן השביתה - צילום: יוסף מזרחי, TPS

רחוב אגריפס בירושלים בזמן השביתה בעירייה. צילום: יוסי מזרחי/TPS
כזכור, הלילה החלה שביתה של השירותים העירוניים בירושלים, בהם גם טיפות החלב, שירותי התברואה ואגפים נוספים, זאת במחאה על החלטת ראש העירייה, ניר ברקת, לפטר 2,150 עובדים, שחלקם כבר סיימו את עבודתם בשבוע שעבר. עם זאת, לבקשת ארגון ההורים בירושלים, מערכת החינוך הוחרגה מההשבתה המתוכננת.

כזכור, ביום רביעי שעבר קיבלו למעלה מאלף עובדי עירייה מכתבי פיטורים, בהם עובדי תברואה, שיטור העירוני, טיפות חלב, רשות התעסוקה, רשות הקליטה, הנהלה ופיתוח וכן עובדים מאגפים נוספים. זאת, כחלק מתכנית לפטר 2,150 עובדי עירייה וחברות עירוניות, ולטענת העירייה בשל סירובו של שר האוצר משה כחלון "להעביר לעירייה את התקציבים הנדרשים לה להמשיך את הפעילות העירונית". לדבריו של ברקת, "כחלון נושא באחריות לפיטורים ולפגיעה אנושה בפרנסתם של למעלה מ-2,000 משפחות ירושלמיות".
לצד פיטורי אלפי עובדים, "תכנית החירום" של ברקת כוללת בין השאר סגירתן של כל טיפות החלב בעיר ופיטורי כלל הרופאים והאחיות; ביטוח האבטחה בכלל הצהרונים; סגירת גני ילדים ל-2,000 מילדי החינוך החרדי משנת הלימודים הקרובה ללא גנים; קיצוץ של 60% בשירותי הניקיון ביטול התמיכות בתנועות הנוער, סגירת השיטור העירוני ועוד.