בית משפט השלום בתל אביב האריך עד ליום חמישי הקרוב את מעצרם של כל 19 החשודים שנעצרו היום (ראשון) בבוקר על ידי חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב, ששמם נקשר לארגון הפשיעה הרצחני מאזור המשולש, בראשותו של קוטייר עודה, תושב ג'לג'וליה. באותו יום צפויים להיות מגושים כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה.



במסגרת חשיפת הפרשה שהותרה לפרסום, גוללו נציגי המשטרה אירוע במהלכו ניהלו אנשיו של קוטייר מעקב אחרי העבריין איציק כהן, דודו של בן כהן, וזאת במטרה לחסלו. על פי המשטרה, כפי שעלה בדיון, אנשיו של קוטייר התבקשו על ידי ארגון אחר לחסל את כהן, משום שניהל רומן עם גרושתו של ראש ארגון פשיעה אחר, איתן חייא, בעת שזה שהה בחו"ל.

זירת פיצוץ הרכב בגבעתיים


על פי המשטרה, שידעה על הכוונה לחסל את כהן, בארגון של קוטייר הוצאה הוראה לחיסול שנוסחה כמו פקודת מבצע. כאמור, צוות מצויד ברובה הצלפים ובכוונת טלסקופית ארב לו בסביבת ביתו בגבעתיים. 



על פי הידוע, באפריל 2015 הצטיידו "חייליו" של קוטייר ברובה צלפים ובכוונת טלסקופית וכן הטמינו מטען במכונית אותה גנבו והעמידו אותה סמוך לביתו של איציק כהן ברחוב הפלמ"ח בגבעתיים. בנוסף, עוד קודם לכן ערכו סיור באזור החיסול והתקינו מצלמה נסתרת שתיעדה את תנועתו באזור ביתו.



אלא שתקלה במטען מנעה את החיסול. איציק כהן ירד מביתו יחד עם אחיו וחברו אבי קוביוב. המטען אותו הטמין צוות החיסול התפוצץ מוקדם מן המתוכנן וגרם לפציעתו של כהן ולהריגתו של חברו. הפיצוץ, יחד עם כוחות המשטרה הרבים שהגיעו למקום, מנעו מאנשי קוטייר לירות בכהן.



במשטרה המשיכו לנהל את תיק החקירה, אולם שני האירועים האחרים הובילו להתקדמות ממשית שכן עד המדינה סיפק את המידע והוביל את החוקרים לשורה של אירועים ופרשות שחשפו סכסוכים בעולם התחתון.



לפני כחצי שנה הצליחו במשטרה, בסיוע מספר חשודים, להחדיר משתפי פעולה לארגונו של קוטייר. אלה גרמו לסדקים משמעותיים בהתנהלותו ולחשיפת האירועים וכוונות לחיסול. בפשיטה על בתיהם של החשודים נחשפו סליקים בהם נמצאו כלי נשק, לרבות רובה הצלפים, כסף ואמצעי לחימה נוספים.