גל שריפות חריג בעיר לוד: כוחות הכיבוי וההצלה פעלו הלילה (שני) בחמש דליקות שונות בחמישה רחובות שונים, הנמצאים באותה שכונה בטווח של מאות מטרים ביניהם. השריפה הראשונה פרצה בחדר מדרגות של בניין מגורים ברחוב דוד ברוך. צוותי הכיבוי החלו מיד בסריקות לאיתור לכודים וכיבוי מוקד הבעירה, לאחר זמן קצר של סריקות בבניין חולצו ארבעה מדיירי הבניין שהועברו לטיפול מד"א ופונו לביה"ח. במקביל לפעולות החילוץ והסריקה, צוותים נוספים, השתלטו על הלהבות, מנעו את התפשטות האש, אווררו את המבנה מעשן, ופינו את שאר הדיירים מהבניין עד לתום פעולות הכיבוי.



לאחר זמן קצר התקבלה הודעה על שריפה נוספת בבניין מגורים ברחוב שדרות דוד המלך בעיר. לוחמי האש בסיוע צוותים ממחוז מרכז פעלו שוב לחילוץ דיירים שנלכדו בדירות במקביל לפעולות כיבוי ושחרור העשן הסמיך. מהמקום חולצו שלושה דיירים שטופלו ופונו ע"י מד"א לביה"ח.



מפקד המשמרת, רשף דני שמש, אמר כי במקביל לשתי השריפות האלה, פעלו לוחמי האש בשלוש שריפות נוספות, שבהן לא היו נפגעים: ברחוב חטיבת יפתח עלו באש חמישה כלי רכב, ברחוב ראובן רובין פרצה שריפה בחדר בלוני גז וברחוב אלפעל נשרפו ארבעה כלי רכב.



חמשת הרחובות בלוד בהם פרצו שריפות
חמשת הרחובות בלוד בהם פרצו שריפות



בעקבות סמיכות האירועים והקרבה הפיזית ביניהם, נבדק חשד שמדובר בהצתה והמשטרה החלה בחקירת המקרים.



טפסר רמי אברהם, מפקד תחנת כבאות והצלה איילון שהגיע למקום ופיקד על השריפות:, אמר כי "בזכות התגובה המהירה והמקצועית של לוחמי האש מתחנת איילון בסיוע תחנות המחוז ניתן מענה לגל השריפות ובכך מנענו את התפשטות השריפות ופגיעה בחיי אדם. בשלב זה כל כיווני החקירה נבדקים ובכל מקרה חירום או מצוקה, התקשרו למוקד 102 של כבאות והצלה ולוחמי האש יגיעו לסייע לכם".