דיווח על גניבת ענק של כ-435 טלאים וכבשים מהמושב עין הבשור, שבחבל אשכול בדרום הארץ, הוביל לחשדות כנגד החקלאי בגין ניסיון הונאה של רשויות המס בסכום של כחצי מיליון שקל, כך נחשף הבוקר (שני) על ידי המשטרה, שממשיכה בחקירת האירוע. 


 


עם קבלת הדיווח אתמול, פתחה היחידה המרכזית לחקירת פשיעה חקלאית של מג"ב בדרום חקירה, אשר במסגרתה הגיעו לדיר עשרות אנשי מג"ב, חוקרים ומעבדה ניידת שהחלו באיסוף ממצאים וראיות מהמקום.



כבר בשלבים הראשונים של החקירה ועם איסוף הממצאים תוך שימוש החלו החוקרים לחשוד כי אין מדובר בגניבה של ממש, וכי ככל הנראה מדובר בניסיון הונאה.



ככל שנאספו הממצאים וככל שהתקדמה החקירה, כך התחזק החשד שמדובר אכן בהונאה. בסופו של דבר, במהלך חקירת החקלאי ובני משפחתו עלה החשד כי ככל הנראה הטלאים והכבשים נמכרו במהלך שנת 2017 "בשחור", ללא כל דיווח לרשויות המס.



"עם קבלת הדיווח הקפצנו כוחות רבים למה שהיה נראה לנו כאחת מגניבות הצאן הגדולות ביותר בשנים האחרונות", סיפר קצין החקירות של מג"ב, שהוסיף: "עם איסוף הממצאים ופענוח הזירה התברר לנו כי מדובר בחשד להונאה בסכום של כחצי מיליון שקלים אותם העלימו ככל הנראה משפחת החקלאי".



ממג"ב נמסר כי "אנו רואים בחומרה כל ניסיון להונות את משטרת ישראל בדיווחים כוזבים המאלצים את המשטרה בעת קבלת הדיווח להשקיע אמצעים ומשאבים רבים תוך הוצאות תפעוליות כספיות גדולות. עוד מוסיפים במג"ב כי במסגרת המאבק בפשיעה החקלאית נעשה שימוש באמצעים המתקדמים ביותר שעומדים לרשות המשטרה, אמצעים שמפענחים גם מקרים בהם מנסים להונות את רשויות אכיפת החוק".