רונן גינזבורג, מנכ"ל החברה הבורסאית "דניה סיבוס", שנחקר על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במסגרת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון (תיק 1803), שוחרר הבוקר (שני) ממעצר בית לשבוע ימים בתנאים מגבילים, זאת לאחר שנעצר כחשוד במתן שוחד לחבר הכנסת דוד ביטן.



על פי החשד, העביר גינזבורג סכום של 300 אלף שקלים באמצעות משה יוסף, איש העסקים וחברו הקרוב ביותר של ביטן, ובמשטרה מייחסים ליוסף העברת שוחד מגורמים עבריינים ואחרים ליו"ר הקואליציה לשעבר. נזכיר כי המשטרה הציעה ליוסף בשלב מסוים של החקירה, לאחר ששמר על זכות השתיקה, לשמש כעד מדינה.



באמצעות פרקליטיו, עו"ד גיל דחוח ואילן סופר, ניהלו הצדדים משא ומתן כדי שיחתום על הסדר טיעון. בסופו של דבר, בעקבות התפתחות משמעותית בחקירה שנרשמה לפני כשבועיים, הגיע יוסף למשרדי היאח"ה ומסר עדות מפורטת באשר לחשדות שנקשרו אליו ישירות.



פרויקט של דניס סיבוס. צילום: יח"צ
פרויקט של דניס סיבוס. צילום: יח"צ



בעקבות אותה עדות נעצר, כאמור, גינזבורג לאחר שעלה חשד לפיו העביר את הכספים בתמורה לכך שיוסף, באמצעות ח"כ ביטן, יקדם עבור חברת "דניה סיבוס" תוכנית להקמת תחנות דלק בכביש 431, אשר נמצא תחת אחריותו המלאה של משרד התחבורה, ולא של עיריית ראשל"צ.



בחקירתו אישר מנכ"ל החברה הבורסאית את העברת הכספים לידיו של יוסף, אולם טען כי הכספים הועברו אליו לאחר שהציג את עצמו כ"מעאכר", שיש ביכולתו להתניע מהלכים כדי לקדם את התוכנית האמורה. באמצעות בא כוחו, עו"ד איתן מעוז, החריש גינזבורג את החשד למתן שוחד לביטן.