עם מספר צאצאים שיכול למלא את מליאת הכנסת כמעט פעמיים, זכו אתמול יהושוע ורבקה דורכלר לחבוק את הנינה המאה בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים. מעט לפני תאריך הלידה המשוער של כלתו שרי, אושפז יהושוע במרכז הרפואי עקב מיחושים בבטנו ובכך 'שריין' לעצמו מקום קרוב לנינה שצפויה להיוולד באותו בית החולים כעבור יממה. אתמול במחלקה הכירורגית בבית החולים אירע המפגש המרגש עם הנינה החדשה.



ליהושוע (80) ולרעייתו רבקה (79) מאה ועשרים נכדים ומאה נינים, רובם נולדו ב'שערי צדק'. "היד עוד נטויה", מדגישה הסבתא הגאה רבקה, ניצולת שואה ילידת הולנד. הוריה ושני אחיה נשלחו למחנות ריכוז בברגן בלזן, שם אביה נספה.




"זוכרת את השמות של כולם"




אמה נישאה בשנית והקשר עם בני המשפחה ניתק עקב כך. היא הוחבאה בבתי גויים במשך שלוש שנים ובשנת 1945 עלתה לבדה לארץ. את יהושוע הכירה בארץ עם הגיעה לגיל בגרות, הם נישאו וביחד הביאו לעולם 14 ילדים.



"מאז נמצא התא המשפחתי במגמת התרחבות מתמשכת", מספרת הסבתא העסוקה, "המשפחה מלוכדת ואנו ומתראים לעיתים קרובות עקב השמחות הרבות. קיבלתי במתנה ענף משפחתי ענק. הקדוש ברוך הוא נתן לי מתנה נוספת ועוזר לי להבחין ביניהם ולזכור את שמות כולם".