סערת הקלטת של יאיר נתניהו מסרבת להירגע: גליה וולוך יושבת-ראש נעמת שלחה היום (שלישי) מכתב לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ובו ביקשה ממנה להצטרף לקמפיין metoo. היא כתבה: "כמו רבים ורבות בציבור הישראלי, גם אנו נחשפנו אמש לתוכן אמירותיו של בנך, יאיר, כפי שהובאו בחדשות. אני רוצה לפנות אלייך כאם, כאשה, כדמות ציבורית אשר קולה מקבל משנה חשיבות דווקא בימים אלו, המאופיינים בקמפיין ציבורי המובל על ידי נשים אמיצות, בארץ ובעולם".

"בנימה אישית, אין לי ספק שאת אוהבת את בנך ללא תנאי וסייג וכי תגובתך האינטואיטיבית למשמע הדברים הינה הגנה על היקר לך מכל. אלו הן תחושות שכל הורה בישראל יכול להבין ולהזדהות עמן, גם אני. יחד עם זאת גברתי, אינך עוד אמא, מקומך בציבוריות הישראלית ומעמדך מחייבים גם שיקולים לאומיים ולקיחה בחשבון של האחריות הרבה שאת נושאת על כתפייך - בין אם באמירותייך או בשתיקתך. דבריו של יאיר, בנך, חמורים, מקוממים, דוחים ואף מסוכנים. באם לא הייתם מתגוררים במעון ראש הממשלה אשר ברחוב בלפור בירושלים, סביר להניח שקריאתך לסדר של בנך ב ד' אמותיכם הייתה מספקת. אך מעמדך שונה, מעמדכם שונה - וכך גם הציפיות לאמירה ציבורית נוקבת, ברורה וערכית".
 
"לא סוד הוא שהתקופה האחרונה מאופיינת בגל מודעות חדש, אחר, מסוג שלא הכרנו עד כה. קמפיין ה - METOO שהחל בחודשים האחרונים, בעולם וגם בישראל, צובר תאוצה ועובר בימים אלו לשלב הבא. עלייך להיות חלק ממנו, להיות ממוביליו בישראל, מתוקף מעמדך ותפקידך בציבוריות הישראלית. גברתי, הצטרפותך אלינו, אחיותייך, קריטית ובבחינת מסר חשוב מאין כמותו. אין מדובר רק בהטרדות מיניות אלא במאבק רחב בהרבה לשוויון מגדרי מלא - כידוע לך, גם בישראל של שנת 2018 נשים ממשיכות להיאבק על המובן מאליו. המאבק הזה הוא על היכולת של כולנו לקום בבוקר לעבודה מבלי לחשוש לגופנו או ביטחוננו, על הזכות להתגייס לכל חיל בצה"ל ולדעת שלא נספוג גילויי הדתה והדרה, על החופש שלנו לשיר מעל כל במה ולרקוד בכל מקום, על היכולת שלנו להתמנות לתפקידים הבכירים ביותר בכל חברה פרטית או גוף ציבורי".
 
"אני קוראת לך להצטרף אלינו, להשמיע קול ערכי וברור- יהיה זה אקט חינוכי מהמעלה הראשונה ומסר ברור לכל מי שחושב להתבטא, או חלילה לפעול, ברוח דבריו של בנך, חרף התנצלותו. הוכיחי באמירותייך ובמעשייך שאלו אינם ערכייך, שהדבר מנוגד לאמונותייך ומצפנך הפנימי. ובכדי לא להותיר את הדברים רק ברמה התיאורטית, אני רוצה להזמין אותך בהזדמנות זו לועידה הרעיונית השנתית של נעמת, אשר תתקיים ב 31 לינואר - אנו מבטיחות להעניק לך את הבמה המכובדת ביותר להעברת המסר החשוב לציבור הנשים ולציבור הישראלי כולו".

הקלטות יאיר נתניהו. צילום מסך


כזכור, אמש פרסמה חברת "החדשות" כתבה בה מובאת הקלטה של יאיר נתניהו שמשוחח עם ניר מיימון, בנו של טייקון הגז קובי מימון. בהקלטות נשמעים יאיר נתניהו עם המאבטח שלו והנהג של רכב השרד, כשהם במועדון חשפנות בתל אביב. בנוסף נשמע גם כאמור בנו של טייקון הגז קובי מימון וכן היחצ"ן של איש העסקים ג'יימס פאקר, רומן אברמוב. כזכור, פאקר נחקר בפרשת המתנות בחשד שסיפק מתנות לרה"מ ולרעייתו.  

לפי ההקלטות שהוקלטו בשנת 2015, ימי הוויכוח היצרי על מתווה הגז, ישנו קשר העמוק ומשמעותי בין יאיר נתניהו לבין ניר מימון, בנו של טייקון הגז. קשר שלא היה ידוע לציבור עד כה. בהקלטות נשמעים יאיר נתניהו וחבריו מדברים על הבילוי שלהם, בחלק מהזמן הם נשמעים שיכורים ומטיחים בנהג דברים שעובד מדינה לא צריך לשמוע, מקללים יצאניות ומדברים על 20 מיליארד דולרים.

מדובר בתחקיר של כמה חודשים, כשבין היתר מחדד את השאלה האם מדינת ישראל צריכה להמשיך לאבטח את בנו של ראש הממשלה והאם סביר שגבר בן 26 גורר למעשה מאבטח של המדינה בין מועדוני חשפנות ברחוב המסגר, ונוסע בלילה בין מועדוני חשפנות. נזכיר כי את הנהג מממנת המדינה, כמו גם את רכב השרד את המאבטח.