הרב רזיאל שבח, אב לשישה מחוות גלעד, נרצח מירי מחבל אמש (שלישי) סמוך ליישוב בו התגורר. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' התייחס לרצח  בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ברדיו 103FM. "הגעתי למקום דקות לאחר הפיגוע ונעצרתי לאחר שהבחנתי בהתקהלות", סיפר, "נאמר לי שהתקיים ירי באזור ו-200 מטר לאחר מכן ראיתי את הרכב המחורר בכדורים. הדבר המתסכל ביותר עבורי היה שאין לי רקע ברפואה ולכן לא יכולתי לסייע עד הגעתו של האמבולנס, כשהגעתי למקום הרב רזיאל כבר לא היה בהכרה".



כשנשאל אם הכיר את רזיאל ז"ל סיפר: "הכרתי אותו, הוא היה איש מיוחד מאוד עם המון שמחת חיים, אדם דומיננטי בכל מקום אליו היה מגיע, כואב לי על המשפחה המתוקה שלו, אי אפשר להתנחם כשמשפחה שכזו נהרסת. הדבר המדהים שאני שומע כל פעם מחדש אחרי פיגועים היא ההתחזקות של התושבים באמונה שזה המקום שלנו ועליו אנחנו צרכים לשמור ולהגן, אנחנו כאן כדי להישאר ועלינו לחזק את האחיזה בקרקע".





על הקריאות נגד הרמטכ"ל שהגיע לזירת האירוע טען ח"כ סמוטריץ': "אנחנו חושבים שיש להחזיר במיידי את הכתרים, המחסומים והבדיקות הביטחוניות. המציאות מלמדת אותנו שהתזה ש'ככל שלפלסטינים יהיה טוב יותר הם יעסקו פחות בטרור' עולה לנו בדם. אמנם גם לנו יש אינטרס שלערבים יהיה טוב, אך אנחנו לא צרכים להסכים לטרור, אנחנו צריכים להסכים לאיכות חיים בתנאי שלא יהיה טרור. הם צריכים להבין שיש לטרור מחיר, מי שרוצה לא לעמוד בתור שעות במחסום ולנסוע בכבישים פתוחים עליו להפסיק עם הטרור. במקביל יש גם לפתח את ההתיישבות ולאשר את תוכנית המתאר של חוות גלעד".



לשיחה הצטרף איתי זר, תושב חוות גלעד, שהתייחס למותו של ידידו הרב רזיאל. "רזיאל היה חבר ובדרן שהכיר את מערכוני הגששים בעל פה. הוא היה רב ואיש תורה גדול עבורי שהכניס הרבה רוח לחוות גלעד ואף הספיק להתנדב במד"א. אנחנו לא מעכלים את הסיפור, נותרנו בהלם. אני מכיר את משפחתו וחוויתי אישית את השכול, אני יודע שלא תמיד ניתן להשתקם מההלם הזה. כואב הלב שנגדעה משפחה שכזו, כואב לי שערבי משכם יכול להגיע ברכב חולף ולרצוח יהודי ולחזור לשתות את כוס הקפה שלו בביתו. לא ייתכן שאנחנו המאוימים והנרצחים צריכים לפחד מהאויבים שלנו בזמן שהם נשענים על ההחלטה הישראלית לשמור על מרקם חיים תקין".



עוד הוסיף: "אני סומך על כוחות הביטחון, אוהב את הצבא ואף שרתתי בו, אך מדובר על קן צרעות שממנו יוצאים מחבלים ויש להציב בו מחסום. על כלב שנושך שמים מחסום אחרת הוא ינשך אנשים נוספים. יש כאן מח"ט ואלוף שאכפת לו מחיינו אך יש לטפל בקן הצרעות. יש לשים מחסום מוחלט על היציאה משכם ולא להסיר אותו".



עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן