ועדת האתיקה של הכנסת פרסמה היום את החלטתה בנוגע לאחד המקרים הטעונים והרגישים ביותר שעסקה בהם – עימות אישי בין ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) לבין יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, על רקע אמירתו כי הצעת חוק שהגישה מקריבה לכאורה את חיילי צה"ל. ח"כ שטרן הגיש קובלנה נגד ח"כ שולי מועלם בשל מה שכינה "מסכת של השמצות וכזבים" כנגדו, בדברים שחברת הכנסת הטיחה בו במהלך דיון במליאת הכנסת.
הרקע לעימות הוא דיון שהיה בוועדת החוץ והביטחון בנושא שירות תלמידי ישיבות בצה"ל בו התנגדה ח"כ מועלם רפאי לביטול הכרה בישיבה שראשה מסית להשתמטות מצה"ל ופעלה לדברי ח"כ שטרן למתן אישור לתלמידי ישיבה לשהות בחו"ל 80 יום בשנה לעומת חיילים הזכאים ל-15 ימים.
 
למחרת התקיים על כך דיון במליאה בו אמר ח"כ שטרן כי "הקואליציה ביחד עם ח"כ שולי מועלם פוגעת יום אחרי יום בחיילי צה"ל ומעדיפה בחורי ישיבות בחופשות בנסיעות לחו"ל". הדברים עוררו את חמתה של ח"כ שולי מועלם רפאלי, שבעלה הראשון, סגן אלוף משה מועלם נהרג באסון המסוקים ב-1997, שהטיחה בו תוך סערת רגשות: "לי אתה לא תגיד שאני מקריבה את חיילי צה"ל. אני הקרבתי חייל. אתה אפס מאופס". על הביטוי "אפס מאופס" חזרה שמונה פעמים. בעקבות הסערה ניסה ח"כ שטרן להסביר כי המילה להקריב היא לא תמיד חיים ומוות אלא היא עניין של מעמד חיילי צה"ל. 

בהמשך הקובלנה, כתב ח"כ שטרן כי כעבור כמה שעות עלתה ח"כ מועלם רפאלי שוב לדוכן וכינתה אותו "הפחדן שיצא עכשיו מהמליאה" וחזרה על הטענה כי הוא האשים אותה בכך שהיא מקריבה את חיילי צה"ל. ח"כ מועלם רפאלי סיפרה אז בדבריה כי בעקבות אסון המסוקים היא הזמינה אותו ביחד עם משפחות חללי האסון, בתוקף תפקידו כקצין חינוך ראשי של  צה"ל, להגיע ליום עיון שעסק באסון אך לטענתה הוא התנה זאת בכך שידבר בכינוס. "אין כאן בבית הזה אף אחד וגם לא אף אחת שיכולה להטיף לי מוסר בתחום הזה. השכול חשוב לי לא פחות מאשר לאף אחד בבניין הזה ואני גם לא זקוקה לתעודות", הוסיפה חברת הכנסת.
 
ח"כ שטרן כתב בקובלנה כי לא הכיר את בעלה של ח"כ מועלם רפאלי וגם איתה היו לו רק חילוקי דעות ולא שום סכסוך אישי. עוד אמר כי הפרסומים על כך ששמו נקשר עם פגיעה במשפחת השכול פגעו בציפור נפשו בהיותו בעצמו בן למשפחה שכולה. לאור דברים אלה הוא ביקש שהוועדה תורה לחברת הכנסת להתנצל בפומבי על דבריה.
 
בתגובתה לוועדה אמרה ח"כ שולי מועלם רפאלי כי היא אינה מקבלת את ההסבר כי "להקריב זה לא מוות" וכך הבינה את דבריו מתוך המקום שלה גם אם ח"כ שטרן אולי לא התכוון לכך. היא טענה באוזני הוועדה כי אין זו הפעם הראשונה שבה ח"כ שטרן מבזה אותה ופוגע בה ואמרה כי הפעם נחצה קו שהיא אינה מוכנה להסכים לו וחובת ההתנצלות מוטלת עליו ולא עליה.
 
יו"ר ועדת האתיקה ח"כ יצחק וקנין ניסה ללא הצלחה לפשר בין הצדדים ולנסות לסיים את העניין בהסכמה. בסופו של דבר הוועדה נדרשה להכריע בקובלנה. בהחלטה נאמר כי הועדה סבורה כי באופן אובייקטיבי קשה מאוד להבין את דבריו של ח"כ שטרן כניסיון לטעון להקרבה פיזית של חיילי צה"ל ולכן הקריאות החוזרות ונשנות "אפס מאופס" לעברו לא היו ראויות ולא היו במקומן. "בנסיבות רגילות לא היה ניתן שלא להתייחס לאירוע שכזה בחומרה".
 
עם זאת, הוועדה לא מצאה לנכון לנקוט בצעדים כלשהם נגד ח"כ מועלם רפאלי הן בשל היעדר עבר "אתי" מצידה והן בשל ההבנה כי בסופו של יום האמירות הקשות כלפי ח"כ שטרן נבעו ממה שהיא חוותה בראייתה שלה כפגיעה עמוקה בה כאלמנת צה"ל. לבסוף הוועדה הביעה תקווה כי תימצא הדרך להביא ליחסים תקינים בין שני חברי הכנסת וכי אירוע מסוג זה לא יישנה.