כאלף כבאים הגיעו היום (חמישי) להפגנה מול בניין הנציבות הראשית בראשון לציון, תחת הכותרת "דדי שמחי נכשלת - לך הביתה, זאת במחאה על התנהלותו של נציב הכבאות רב-טפסר דדי שמחי, תוך קריאה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לפטרו. נציגי הוועד קיבלו בקריאות את יו"ר הוועד, אבי אנקורי, וגם יצאו בקריאה "צא החוצה, תראה שאנחנו הרוב ולא הקומץ, לא תוביל את מערך הכיבוי לתהום. גם אתה תבין שאנחנו הרוב, לך לקוריאה הצפונית, אתה מתנהג כמו דיקטטור".



מחאת הכבאים. צילום: אלון חכמון

לאחר מכן הקריא מתפילת הכבאי בה נכתב: "'היכן שהלהבה פורצת, עזור לי להציל ילד קטן וגדול'. המלחמה שלנו היא נגד ניהול כושל. יש פה לוחמים אמיצים שיודעים את העבודה, תנו לנו להציל חיים, אנחנו גיבורי ישראל. דדי שמחי מסתיר תחקירים ולא מפרסם אותם ברבים. דדי שמחי מסתיר כי הוא רוצה להציג אותנו כאנשים הלא תקינים ומיליטנטיים. אנחנו לא ברוטאליים ופרחחים, אנחנו לוחמים שמצילים חיים".


יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי טען במהלך ההפגנה כי "אני רוצה שכולם יבינו, ואני פונה לכל תושבי מדינת ישראל - אין לנו מטרה להשבית תחנות ולא לטפל בשירות, נהפוך הוא - אנחנו נמשיך לעשות זאת למרות שהנציב מסכן את חיינו בהיעדר מדים, רכבים וכלים תקינים כדי להתמודד עם שריפות ולהציל חיים. אנחנו בדמנו נלחמים להציל חיים ובטח ובטח לא נפגע בציבור התושבים. שלא יספרו לכם סיפורים, אולי ההפגנות לא מצטלמות טוב - אך זה הפה והדם שלנו כדי להראות שאנחנו לא אספסוף לא מיעוט ולא קומץ". לפני כן הוא אמר כי "קיווינו שהוא יפעל למען לוחמי האש ולא כנגדם".


אורן לרפלד, חבר ועד ארגון הכבאים הארצי, אמר: "המדים והחליפות שלנו לא תקינים ואתה מסכן אותנו. איבדנו בגלל זה חבר. רכבים לא יכולים לצאת מהתחנה כי אין להם רישוי. תחזוקת הרכבים ירודה. אנחנו רוצים תשובות, אם לא, אז לך הביתה".

מנציבות הכבאות וההצלה נמסר בתגובה כי "הפגנה בגוף של לובשי מדים ובעלי דרגות בגוף היררכי נגד סגל הפיקוד והעומד בראשם מדברת בעד עצמה. למען הסר ספק, לא בציוד, מדים ורכבים עסקינן, אלא ברצון לשמר דפוסי התנהלות פסולים מן העבר. לא ייתכן, שחדשות לבקרים, תיפגע עבודת הרשות הן באימונים, תרגילים, הכשרות, מתן שירות לאזרח וכל פעם באמתלות שונות. יעוד הרשות הינו הצלת חיים. ובאופן התנהלות הדברים כיום, קיים קושי וסכנה ממשית למלא את ייעודנו. על אף המחלוקות, נציב כבאות והצלה רואה בארגון העובדים שותף וקורא לו להיות חלק מדרך שתכליתה מתן שרותי כבאות והצלה ראויים למדינת ישראל".