שני פלסטינים נורו ונהרגו היום (חמישי) מאש צה"ל תוך זמן קצר, כל על פי דיווחים פלסטינים. בעימותים שפרצו סמוך למחנה הפליטים אל בורייג' ברצועת עזה נהרג פלסטיני שעל פי הדיווחים שמו הוא אמיר עבדו חאמיד. פלסטיני אחר נפצע קשה, ועוד שניים נפצעו בינוני. מחר צפויים להיות כמה מוקדי עימותים לאורך הגדר עם רצועת עזה.



באירוע אחר דיווחו הפלסטינים על הרוג בכפר תל הסמוך לשכם, נער בן 16 בשם עומר קינו. על פי צה"ל כוח שהיה בסריקות במקום הותקף בסלעים ואבנים והגיב בירי. על פי הפלסטינים ישנם גם ארבעה פצועים בתקרית זאת. 

בנוסף שלוש אחיות ניסו לבצע פיגוע דקירה נגד כוחות הביטחון במערת המכפלה, כאשר הגיעו למקום מצוידות בסכינים. הן נעצרו על ידי לוחמי משמר הגבול. הפלסטיניות העלו את חשדן של הלוחמים בהתנהגותן, מה שהביא לחיפוש במהלכו אותרה סכין מוסלקת על אחת מהן. בתחקור מהיר וראשוני עלה כי שלושתן הגיעו לבצע פיגוע דקירה וכי שתי החשודות הנוספות השליכו את הסכינים טרם הגעתן לחסם.



הסכינים שנתפסו אצל האחיות בחברון. צילום: דוברות המשטרה



בסריקה שביצעו הכוחות בהכוונת החשודות, אכן נמצאה סכין אחת נוספת שהושלכה וכי ככל הנראה הסכין השלישית נלקחה על ידי המקומיים. האחיות, פלסטיניות בנות 15,18,23 תושבות אל ערוב, נעצרו להמשך חקירה של ארגוני הביטחון.


בעקבות הפיגוע בו נרצח הרב רזיאל שבח הוקפצו לגזרה כוחות תגבור, בין השאר מחטיבת גולני ויחידות מיוחדות מחטיבת הקומנדו. מדובר על תוספת כח משמעותית בעיקר לגזרת השומרון, אבל אין מדובר בתגבור בהיקפיםגדולים מאוד. גם אתמול המשיך צה"ל לערוך בידוק במחסומים לכל הרכבים שנכנסו ויצאו מהעיר שכם, כך גם לגבי שני הכפרים הסמוכים לעיר ולמקום הפיגוע- 'תל ' ו'סרה'. בשטח הוצבו מחסומים והורגשה נוכחות גדולה יותר של חיילים לאורך הצירים, אבל גם אתמול נמשכה המגמה של ריבוי מקרי זריקות אבנים לעבר רכבים, שהסתיימו ללא נפגעים אך עם נזק לכלי רכב.

ריכוז המאמץ כרגע בחקירת הפיגוע והמאמצים לאתר את חוליית המחבלים מתבצעים בציר המודיעיני, בהובלת השב"כ. על חקירת הפיגוע הוטל איפול תקשורתי מלא. לצד האתגר  לאתר את חוליית המחבלים, אבטחת צירי התנועה מזריקות אבנים לעבר כלי רכב ועד ניסיון לביצוע פיגוע ירי נוסף, מוגדרת בצבא כיעד מרכזי נוסף. בצה"ל חוששים שהפיגוע אתמול יוביל לניסיונות נוספים של חוליות מחבלים לחקות את ההצלחה מבחינתם ולצאת לבצע פיגועים נוספים שעלולים להוביל את השטח להסלמה נוספת.