ארגון המורים הודיע הערב (שבת) על הפסקת העיצומים בתיכונים ובעקבות כך מועצת התלמידים והנוער הארצית ביטלה את השביתה שתכננה למחר. בארגון מסרו כי בעקבות שיחה עם מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, קיבל הארגון מכתב שבו מרכז השלטון המקומי מתחייב לכבד את ההסכמות שאליהן הגיע ארגון המורים עם משרדי החינוך והאוצר. התשלומים יועברו למורים רטרואקטיבית מחודש ספטמבר.



אתמול בבוקר הודיעה מועצת התלמידים והנוער הארצית כי יקיימו ביום ראשון מחאה בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ. במסגרת המחאה תיכננו להשבית את הלימודים החל מהשעה 12:00 ולקיים הפגנות בשטח בתי הספר.



בהודעה הרשמית נמסר כי "יש להדגיש שצעדי המחאה של מועצת הנוער מתקיימים בתמיכתם של מנהל החינוך בעירייה, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך אסף זמיר, וועד ההורים המרכזי וכן של מנהלי בתי הספר בעיר".


יובל חלביה, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, מסר אתמול: "אין דרך אחרת להגיד את זה - תלמידי ישראל הם שבויי המאבקים שרן ארז מנהל. בחודשים האחרונים אנו חשופים כולנו לטלטלות חוזרות ונשנות במערכת החינוך אשר מושפעות באופן ישיר מחוסר האחריות של מובילי המערכת. לא יתכן מצב בו בכל יום ישונו דרישות ועתיד תלמידי ישראל יפגע. זו תהיה בכייה לדורות. אנו התלמידים לא מוכנים ולא יכולים להמשיך לשחק במשחקי הכוח של הגופים השונים. בימים אלו, אנו בעיצומה של תקופת בגרויות החורף - לא יתכן כי דווקא בתקופה קריטית כמו זו לעתידנו, נאלץ לסבול ממאבקי אגו ושררה".

כאמור, הערב השביתה המתוכננת בוטלה בעקבות ההסכמות להן הגיעו משרדי החינוך והאוצר.