מאז הפרסום ביום רביעי האחרון ב"מעריב", שלפיו ראש העירייה המורחק של כפר סבא יהודה בן חמו ממשיך לקבל משכורת של 50 אלף שקל בחודש, להעסיק עובדות ולהחזיק ברכב ונהג פרטי אף שהוא מורחק כמעט שנה מהעירייה, העיר כמרקחה ונראה שבן חמו מאבד גם את חברי הקואליציה שלו. חברי מועצת העיר אספו תשע חתימות, מתוך עשר הנדרשות על מנת לקיים דיון להדחת בן חמו מראשות העיר. אחרי הדיון יצטרכו חברי המועצה 15 חתימות מתוך 18 החברים, זאת על מנת להחליט על הדחה, ולאחר מכן שר הפנים יצטרך לאשר אותה.



רויטל לן, חברת קואליציה מסיעה עצמאית, אמרה אמש ל"מעריב": "יש מי שמבין שאין ממה לפחד וחתם על הבקשה ויש מי שחלק מהסיעה של בן חמו ולא רוצה לחתום על הבקשה עצמה, אבל הבהירו שאם תגיע לדיון הם יצביעו על הדחה. כרגע זה בדין ודברים מול המתנדנדים. בן חמו היה צריך כבר מזמן להגיד 'תבחרו במישהו אחר, אני אעסוק בהוכחת חפותי'. המצב הנוכחי נמשך כבר שנה, זה לא הגיוני גם מבחינת מנהל תקין. כשעשו את הסידורים האלה בחוק כנראה אף אחד לא חשב שמצב כזה יכול להימשך זמן רב. זה עלויות אדירות. מזל גדול שיש לנו אנשים חזקים בעירייה. אנחנו בקואליציה העירונית, בן חמו כבר מזמן לא שם. לעיר יש אנשים אחרים שדואגים לה".



"נפנה לשר הפנים"



מירית שקד־ברק, תושבת העיר, ממובילות המאבק בשחיתות בכפר סבא ומיוזמות "משמר המועצה": "הפרסום ב'מעריב' עשה הדים בעיר. בכל יום שבן חמו נמצא, העיר נפגעת מבחינה תדמיתית וכלכלית, היא מתבוססת בתוך צל השחיתות הזה. המצב הזה חייב להיפסק מיידית. אנחנו מתכננים להוציא בתחילת השבוע מכתב לשר הפנים. זה לא הגיוני שעיר תמשיך להתנהל עם ראש עיר המורחק בעבירות של שחיתות ועם מנ"כלית שהתפטרה.



"הבחירות אמורות להתקיים השנה ובזמן כזה צריך הנהגה יציבה לעיר. אנחנו קוראים לחברי המועצה ולשר הפנים שייקחו אחריות על המחדל וישימו סוף לסאגה הזאת. אנחנו קוראים לכל חברי מועצת העיר להצטרף לחתימה על ישיבת ההדחה. כל אחד אומר בשקט שאם תהיה ישיבה הוא יצביע בעד ההדחה, אח"כ נפעיל לחץ ציבורי על שר הפנים. חברי המועצה מצטרפים למהלכים שבהכרח יצליחו או כי אכפת להם מהעיר? אי אפשר שהמחדל והחגיגה הזאת יימשכו".



תושבת נוספת מסרה על הניסיונות להדיחו גם מהחברה הכלכלית: "אפשר להעביר שם הרבה דברים בצורה מאוד זריזה. הוא לא משחרר את הכסא. מסוכן שהוא יישב שם בראש. העיר עלולה לצאת למכירת חיסול. למה הוא נשאר? בשביל המשכורת? בשביל לנקות שולחן? כי הוא חייב לאנשים דברים? זה מאוד מטריד ומדאיג. טוב שחברי המועצה עכשיו מתחילים לתפוס תעוזה". חבר המועצה הוותיק עמירם מילר: "אני לא רואה בזה ישיבת הדחה, אלא יותר בירור ושיחה גלויה לגבי כוונותיו על ניהול העיר".