עבודות הקמת הקו העילי של הרכבת הקלה בשדרות ירושלים ביפו יוצאות לדרך. במהלך העבודות, שצפויות להימשך כשנתיים במקטעים שונים, יחולו שינויים בהסדרי התנועה וגם צפויים עומסים בשדרות ירושלים, שם יצומצמו מספר נתיבי הנסיעה וברחובות סמוכים. חברת נת"ע, המבצעת את פרויקט "הקו האדום" של הרכבת הקלה, הודיעה כי לאורך שדרות ירושלים, על פני 2.8 ק"מ, מתוכננות שש תחנות רכבת קלה במפלס הרחוב.  מחר יחלו עבודות ההכנה לקראת הנחת המסילות, הכוללות עבודות תשתית, פיתוח, תאורה וסלילה.

 בשלב הראשון, יתבצעו עבודות במקטע שבין הרחובות הגיבורים לבעש"ט בדרום השדרה. בנת"ע הבהירו, כי במהלך העבודות במקטע הזה, שיימשכו לאורך השנה הקרובה, תתאפשר נסיעה של תחבורה ציבורית ושל רכב פרטי בשני כיווני הנסיעה, אם כי נתיבים יצומצמו לסירוגין. ייתכנו שינויי תנועה נקודתיים שיעודכנו בווייז.  במידת הצורך, חברת נת"ע תיתן מענה למיקומי פריקה וטעינה ברחובות החוצים של השדרה וזאת, באמצעות נציג קשרי קהילה שיהיה זמין בשטח.

הדמייה של הרכבת הקלה ביפו. צילום: נת"ע
הדמייה של הרכבת הקלה ביפו. צילום: נת"ע
העבודות במקטעים הצפוניים יותר יתבצעו במדורג על פני השנתיים הקרובות, ועדכונים על כך יפורסמו מבעוד מועד. עם הפעלת הקו האדום באוקטובר 2021 תהפוך השדרה המיתולוגית בחלקה הצפוני לרחוב מנוהל תנועה, שישלב מדרחוב להולכי רגל, שבילי אופניים ורכבת קלה. זאת, בהתאם לתכניות הפיתוח של עיריית תל אביב. מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און הבטיח שנת"ע תעשה כל שביכולתה לצמצום ההפרעה לתושבים ולעסקים בזמן העבודות. "אנחנו ממשיכים להתקדם לפי לוח הזמנים לביצוע הקו", אמר בר-און - "הקו האדום ישנה את פני המטרופולין ואת פני השדרה בפרט לא רק מבחינת הנגישות התחבורתית, אלא גם ברמת איכות הסביבה ואיכות החיים".

"הקו האדום" של הרכבת הקלה אמור להתחיל לפעול בעוד כשלוש שנים וחצי. הקו, שאורכו כ-21 ק"מ, יסע מפתח תקווה לרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן ומשם ימשיך למרכז תל אביב וימשיך לשדרות ירושלים ביפו עד לבת ים. בתל אביב, רמת גן ובני ברק התוואי יהיה תת קרקעי, בעוד שבפתח תקווה, יפו ובת ים הוא יהיה עילי. במקביל, בנת"ע מקדמים את תכניות "הקו הירוק" ו"הקו הסגול" של הרכבת הקלה. "הקו הירוק" אמור לנוע מראשון לציון דרך חולון ולחצות את תל אביב מדרום לצפון לאורך רחוב איבן גבירול ולהגיע עד להרצליה. הקו יהיה בחלקו הגדול תת קרקעי.
בתחנת קרליבך בצומת מעריב התחנה תהווה מעבר בין "הקו האדום ל"קו הירוק". "הקו הסגול", שיהיה עילי, אמור לנוע מיישובי בקעת אונו דרך אלוף שדה ברמת גן וגבעתיים ולהגיע דרך דרום תל אביב עד למרכז העיר. בנת"ע מתכננים להתחיל בתוך כשנה את העבודות בשני הקווים.