משפחתו של ילד שנגרם לו נזק מוחי בלתי הפיך זועמת על קידומו של רופא - שנשקלת אפשרות להעמידו לדין על רשלנות רפואית שהותירה את בנם במצב סיעודי - לתפקיד מנהל מחוז ירושלים של קופת חולים מאוחדת.  בינואר 2011, בעת שד"ר יובל וייס ניהל את הדסה עין כרם, עבר אופק רפאל טאוב ניתוח, שבמהלכו חובר בטעות לפחמן דו־חמצני במקום לחמצן. בסיומו של הניתוח נותר הפעוט מחוסר הכרה כשהוא סובל מנזק מוחי.



בשבע השנים שחלפו מאז תיעלו הוריו של אופק, עמיעד ועו"ד רות טאוב, את כאבם בין השאר להקמת עמותת "אופק חזרה לחיים", שמטרתה לקדם בטיחות בבתי החולים, למנוע רשלנות רפואית וללוות משפחות שעברו משברים רפואיים. לאחר שהאב הגיש תלונה במשטרה, נפתחה חקירה. בדוח של ועדת חקירה של משרד הבריאות ב־2013, שאומץ כלשונו על ידי נציב קבילות הציבור פרופ' חיים הרשקו, נקבע שהפגיעה המוחית הקשה והבלתי הפיכה הייתה ברת מניעה.



בעקבות זאת, בשנת 2014 נפסל מינויו של וייס לתפקיד ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות, לאחר שהלשכה המשפטית של משרד הבריאות המליצה על ביטול המינוי. למרות זאת, בהמשך אותה שנה, החליטה קופת חולים מאוחדת להעסיק את וייס כרופא מחוזי. אלא שבינואר אשתקד הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים כי היא שוקלת העמדה לדין של וייס ועוד חמישה רופאים ואנשי צוות בבית החולים, בגין פזיזות ורשלנות שהיה בהן כדי לסכן חיי אדם או לגרום לחבלה.



עמיעד טאוב. "לא מחפשים רחמים". צילום: עמותת אופק חזרה לחיים



מאז נערך לוייס שימוע לפני העמדה לדין, ובימים אלה התיק נבחן לקראת קבלת החלטה בעניינו. למרות זאת, החליטה לאחרונה קופת חולים מאוחדת לקדם את וייס מתפקידו כרופא מחוזי למנהל מחוז. הורי הפעוט, שגם פנו במכתב להנהלת מאוחדת לפני כשבועיים, מסרו אתמול ל"מעריב־השבוע": "אנו לא מחפשים רחמים, אלא קופת חולים ומערכת בריאות שידאגו לחיי החולים כדי שמשפחות נוספות לא יצטרכו לעבור את מה שעברנו. אנו מקווים כי הנהלת הקופה תתעשת ותשנה את החלטתה. אם עבודתו לא תיפסק בתוך 30 יום, נממן קמפיין הקורא למבוטחי מאוחדת לעזוב את הקופה המעסיקה בתפקידים בכירים אנשים שפגעו בחולים''.



קופת חולים מאוחדת מסרה בתגובה: "אנו מבינים כמובן את תחושתם הקשה מאוד של בני המשפחה בעקבות הפגיעה החמורה בבנם בזמן שהותו בבית החולים הדסה. עם זאת, בניגוד למה שעולה, ככל הידוע למאוחדת, נכון למועד זה לא הוחלט להגיש כתב אישום נגד ד"ר וייס והוא לא הורשע בדבר. זאת ועוד, מבדיקותינו התברר, כי אף לא ננקטו נגדו צעדים משמעתיים כלשהם. משכך, לא רק שעומדת לד"ר וייס חזקת החפות, אלא שמאוחדת אף אינה רשאית לעשות דין לעצמה ולפסול אדם מתפקיד, במקום שבו הרשויות המוסמכות לכך לא עשו כן. כל הגורמים המוסמכים במאוחדת בחנו את תפקודו של ד"ר וייס ע"פ רמתו המקצועית, מסירותו ופועלו במסגרת הקופה - ובכל אלו לא נמצא רבב. כפי שנמסר גם לד"ר וייס, אם וכאשר ישתנו הנסיבות, ישובו הגורמים המוסמכים במאוחדת וייבחנו את הדברים”.