ממשלת ישראל הגישה היום (שני) את תשובתה המלאה לעתירה שהגישה משפחתו של סגן הדר גולדין, שנפל ונחטף במבצע בצוק איתן ומוחזק בידי חמאס בעזה. בתשובתה מודה הממשלה כי המועצה לביטחון לאומי קבעה כי החלטות הקבינט המדיני-ביטחוני, שהתקבלו לפני כשנה, לא יושמו במלואן. מאז הגשת העתירה על ידי משפחת גולדין חידדה הממשלה את הנהלים והורתה למתאם פעולות הממשלה בשטחים להפסיק לחלוטין את הכניסות ההומניטריות של אנשי חמאס ובני משפחותיהם מעזה לישראל.
בתשובת המדינה לבג"צ נכתב כי ״החלטות הקבינט בסוגיית הכניסות לישראל לצרכים הומניטריים יושמה עד לאחרונה באופן חלקי בלבד, זאת משום שנמצא כי לא היו בידי מתפ״ש, האמון על מתן היתרי כניסה מעזה לישראל, נתונים בדבר זהות כלל אנשי חמאס ובני משפחותיהם המוכרים לגורמי הביטחון, וביכולתו של מתפ״ש היה למנוע רק כניסה של קבוצה חלקית של אנשי חמאס ובני משפחותיהם שהיו מוכרים במערכותיו.

הדר גולדין ז"ל. צילום: דובר צה"ל
 

ראש המל״ל קבע כי הפרשנות המחייבת באשר להחלטת הקבינט מעתה ואילך היא, כי החלטת הקבינט חלה ככתבה וכלשונה על גורמים אשר על פי נתוני גורמי הביטחון משויכים לארגון חמאס, וכן על כל מי שנמנה על קרוביו מדרגה ראשונה של אדם המשויך לארגון חמאס, והכל בהתאם למגבלות המשפטיות בעניין זה".
העתירה של משפחת גולדין עסקה גם בדרישה להורות על הפסקה מוחלטת של ביקורי משפחות של אסירי חמאס בבתי הכלא בישראל ובעצירת שחרור גופות מחבלי חמאס ומזוהי חמאס לקבורה. את העתירה לבג"צ הגישו בשם משפחת גולדין עו״ד עודד סבוראי, פרופסור אביעד הכהן והקליניקות המשפטיות במכללת שערי משפט.
משפחת גולדין ציינה כי: "זהו צעד קטן במשימה הגדולה שלנו להשיב את הדר שהיה גיבור ישראל ונפל במערכת צוק איתן. אין לנו רצון לנצח את ממשלת ישראל בבתי משפט. אנו מעוניינים בהשגת הניצחון על ארגון הטרור חמאס והשבתם של הדר ואורון הביתה״
עו״ד עודד סבוראי: ״חבל שממשלת ישראל נזקקה לעתירה של משפחת גולדין לבג״צ כדי להבחין בכך שהחלטות הקבינט אינן מתקיימות. אנו מצפים מהממשלה לתת הוראה מחייבת לקיים את ההחלטות גם בנושא ביקורי האסירים והחזרת גופות המחבלים״.