חקירת החשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון במרכזה עומד ח"כ דוד ביטן, רשמה לאחרונה פעמיים התפתחויות משמעותיות, האחרונה ביניהם היתה בתחילת השבוע, בעטיה הגיע יזם הנדל"ן דרור גלזר למסור עדות מפורטת המסבכת את ח"כ ביטן ומחזקת את עדותו של משה יוסף, מי ששימש על פי החשד כצינור להעברת כספי השוחד אל יו"ר הקואליציה לשעבר.



עתה עולה כי ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, ייבחנו הזמנת גורמים בכירים במשרד התחבורה לרבות מנכ"ל המשרד, עוזי יצחקי, למסור עדות במשרדי היחידה בעקבות פגישות שקיים עם רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת הבנייה דניה סיבוס. כפי שפורסם לראשונה במעריב, עם מעצרו של גינזבורג, העביר מנכ"ל חברת הבנייה כ-300 אלף שקל לידיו של משה יוסף, איש העסקים וחברו הקרוב ביותר של ח"כ ביטן, בתמורה שיסייע בידו לקדם תוכניות להקמת תחנות דלק על כביש 6.
 
כיוון שכביש 6 נמצא באחריות, שליטה ופיקוח של משרד התחבורה ולא של שום רשות ציבורית או עירונית אחרת, פרסם מעריב כי לא מן הנמנע כי במשטרה יבקשו לגבות עדויות מגורמים במשרד התחבורה. גינזבורג טען כי בהמלצת בכיר בחברה ציבורית אחרת פנה אל יוסף, שהוגדר על ידו כ"מאעכר", אדם מקושר מאד, שיכול להתניע מהלכים ולכן הסכים לשלם לו את הסכום האמור מבלי שידע לטענתו כי מדובר בכספי שוחד שעברו לכאורה אל ח"כ ביטן.

עזוי יצחקי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
עזוי יצחקי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

במשטרה סבורים כי יוסף פנה אל ביטן שהפעיל את עידן פרץ, מנהל המטה של שר התחבורה ישראל כ"ץ, כדי שיתאם את הפגישות מול מנכ"ל המשרד וזה נעתר לפנייה אליו. אגב, פרץ נחקר בפרשה כמי שפנה אל ראש המועצה האזורית חבל מודיעין, חיים סוסן, כדי לטפל בפניה שהעביר אליו ח"כ ביטן לכאורה.
במשרד התחבורה ביקשו בשעתו להבהיר כי לשר התחבורה אין כל קשר לפרשה ולטענות שעלו בחקירה, וגם פרץ ציין בחקירתו אז כי פעל מתוך כוונה לסייע ולא חלילה לשם קבלת תמורה כספית.
 
מעצרו של גינזבורג התבצע מיד לאחר שיוסף מסר עדות מפורטת במשטרה. מי שהחליט למסור עדות מפורטת בפני החוקרים הוא יזם הנדל"ן דרור גלזר, שכאמור, אישר כי העביר סכום של כ-250 אלף שקל אל יוסף, שאת שירותיו לכאורה שכר כ"מאעכר" לקידום שלושה פרויקטים נדל"ניים, האחד מהם קשור למגורים לסטודנטים בדרום תל אביב.
 
העדות של גלזר מחזקת את גרסתו של יוסף שקושר כאמור את ח"כ ביטן ואת ארנון גלעדי כמי שאליו פנו במטרה לסייע במספר נושאים. גלעדי, שנחקר במסגרת הפרשה, מסר אז כי פעל כפי שנהג במשך שנים לסייע לכל פונה ללא כל כוונה לתמורה חלילה וזאת במסגרת תפקידו כעובד ציבור.