מקרה חמור: שני צעירים בשנות העשרים המאוחרות לחייהם מאושפזים בבית החולים איכילוב במצב של קומה (תרדמת) ואירועים אפילפטים בעקבות צריכה מרצון של GHB - המכונה "סם האונס", סם הזייתי להגברת ההנאה המינית. בשני המקרים הייתה בנוסף שתיית אלכוהול מופרזת. סם האונס משפיע על הפעילות החשמלית המוחית, ויכול לגרום כאמור לאירועים אפילפטים ולתרדמת.

ד״ר פיראס פאהום, מנהל השירות לאפילפסיה במערך הנוירולוגי בבית החולים מזהיר: ״סם האונס הינו סם מסוכן שעלול להוביל לנזק בלתי הפיך ועד למוות. את שני הבחורים הצעירים האלו הצלחנו להציל אבל רק לאורך זמן נוכל לדעת בוודאות שלא נגרם להם נזק בלתי הפיך במערכת העצבים בגוף. אנא מכם, היזהרו והישמרו". 

בחודש שעבר פורסם כי בדיקה חדשה העומדת להיכנס לשימוש בארץ תאפשר איתור של סם אונס בגוף האדם, גם לאחר מספר חודשים רבים, כך נחשף בגל"צ. ישנם מספר סוגים של סמי אונס, אשר הדרך הנפוצה ביותר להשתמש בהם היא החדרתו לכוס משקה, שכן הוא חסר טעם וריח. הסם גורם לטשטוש וערפול ההכרה, ולאחר כ-12 שעות כבר לא ניתן לאתר את שרידיו בדם ובשתן. 
 
במסגרת הבדיקה החדשנית, לוקחים שערה מראשם של הבחור או הבחורה שנחשד כי סוממו, ובמעבדה מיוחדת באיטליה בודקים את השורשים. השיער מתארך מדי חודש בסנטימטר אחד, מה שמאפשר טווח בדיקה ארוך יותר מאשר בבדיקות אחרות.