המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה, הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד שלושה שוטרים, המשרתים בתחנת שלם בירושלים, בגין תקיפה סתם ועבירות נוספות. לגבי שוטרת נוספת שנחקרה בפרשה ומשרתת ככלבנית בתחנה הוחלט כי תועמד לדין משמעתי בגין מעורבותה באירוע.



בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד שקד דהן, נטען כי לפני כשלושה חודשים בשעות הערב המתינו בתחנת שלם שני קטינים אשר נעצרו קודם לכן. אחד השוטרים, כך נטען בתלונה שהגישו הקטינים, ניגש לאחד מהם, אחז בו בחולצתו באזור העורף, ודחף אותו אל תוך החדר, שם נכחו מי ששרת בתפקיד קצין תורן ביחידה והכלבנית, כשברשותה כלבה מסוג רועה בלגי, אותה החזיקה באמצעות רצועה.



כמתואר בכתב האישום, הטיח השוטר את גופו של המתלונן בקיר והורה לכלבה לתפוס אותו, וזאת בנוכחות הקצין התורן והכלבנית. "ואכן, הכלבה התקדמה במהירות לכיוונו של המתלונן ואף נבחה בעוצמה לעברו. השוטר אמר לקטין אשר היה מבוהל מאוד וחשש לשלומו כי אם לא יודה בחקירתו, ימשיך ויאיים עליו באמצעות הכלבה", נטען בכתב האישום כמי שניסה להוציא מהקטין הודאה שלא כדין בדבר ביצוע עבירה.



בכתב האישום נטען כי הקטין, החל לצעוק מפחד ולבכות ובתגובה הוציא אותו השוטר מהחדר ואיים עליו שוב באומרו. "מה שראית עד עכשיו זה שום דבר".


המעשים, כך עולה, בוצעו בשעה שהקצין, ששימש גם כראש המשמרת, נכח במקום ולא מנע מהשוטר לנהוג בצורה שפלה, ואף לא דיווח מאוחר על האירועים, לא באופן אישי ולא במסגרת דוח פעולה שרשם.



מיד לאחר מכן, הוביל השוטר את הקטין השני לכיוון החדר, בו בזמן שהקטין שמע את בכיו של חברו ואת נביחות הכלבה. הקטין הנוסף ניסה להתנגד לכניסה לחדר בשל חששו מהכלבה ואחז בחוזקה במשקוף הדלת כשהוא מפציר בשוטר כי הוא מפחד.



"השוטר התעלם מתחנוניו של הקטין ודחף אותו בעל כורחו אל תוך החדר, שם הכלבה נבחה לכיוונו והתקדמה במהירות לעברו. בשל פחדו, החל הקטין לצעוק. אז, הוציא אותו השוטר מהחדר, לא לפני שאיים עליו באומרו כי אם לא ישתף פעולה בחקירתו, אזי יפגיש אותו פעם נוספת עם הכלבה. גם במקרה הזה הקצין התורן, אשר נכח אותה עת בחדר, נמנע מלעצור בעד השוטר מלבצע את המעשים ולא דיווח עליהם" נטען בכתב האישום.



החשד: התעללות בעצור



כתב האישום מתאר אירוע נוסף מאותו ערב, במהלכו, כך נטען, ביצעו שלושה שוטרים מעצר של מספר צעירים בעקבות דין ודברים שהתפתח עקב ביקורת שגרתית.



על פי המתואר בעוד אחד הצעירים כבול בידיו מאחורי גבו, לאחר שהוכנס אל תא העצורים בניידת, נכנס אחד השוטרים אל התא והחל להכותו במספר אגרופים לראשו ולחלקי גופו.



השוטרים לא הפסיקו להתעלל בעצור, כך על פי הנטען, וגם בדרכם לחדר החקירות ספג העצור חבטות בראשו, כמו גם ברכיות בבטנו וברגליו. אם לא די בכך, "בסמוך לאחר מכן הגיע למקום הקצין התורן והחל לצעוק על המתלונן ולהכותו באמצעות מספר סטירות לפניו ולראשו. רק לאחר שהמתלונן החל לבכות, פסק הקצין התורן מלהכותו".