רון חולדאי שוב בכותרות. ראש עיריית תל אביב, שידוע בהתבטאויותיו הקשות, שלא תמיד נשמעות טוב באוזן, הצליח לעורר הפעם גם את זעמם של גולשים רבים ברשת, שנחשפו לריאיון קצרצר שנערך איתו בעיתון "הארץ", שבכלל נגע בביקורת מסעדה בה שהה ביחד עם הכתב. ראש העירייה סיפר במהלך הריאיון על חיבתו לאוכל, וגם למקום הספציפי בו הגיע לסעוד, אך את הסערה הגדולה ניפק כאשר דיבר על כך שאכל בעבר כלב, וגרם ל"זעזוע" ברשת. מאוחר יותר ניסה חולדאי למזער את הנזקים עם הודעה לתקשורת מטעם העירייה.



חולדאי עצמו אמר כי הוא אדם קולינרי מאוד, אוהב את התחום וסקרן. הוא סיפר שאכל כלב בוויאטנם וטען שיש לזה "טעם של בשר, בשר טעים מאוד". לאחר מכן הוסיף כי גם טרמיטים היו חלק מהניסיון הקולינרי שלו וטען ש"מגישים את זה בתוך ריבות". לאחר מכן, גם עקץ את כל מי שחושב שמדובר במשהו דוחה ושאל "למה תרנגולת ופירות ים זה בסדר לאכול, אבל כלב לא?".

 
שירה הרצנו מעמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים הביעה את מורת רוחה מהמקרה למעריב: "אכילת כלב מזעזעת אותנו כי כולנו מכירים כלבים ויודעים שבדיוק כמונו הם שמחים ומתגעגעים, אוהבים וכואבים, אבל חשוב לזכור שאין הבדל עקרוני בין שחיטת כלב לבין שחיטת תרנגולת. חולדאי טועה כשהוא מניח שבגלל שאנחנו שוחטים תרנגולות גם דמם של כלבים מותר, כשלמעשה המסקנה המתבקשת היא הפוכה: כפי שאנו מזדעזעים מהריגת כלב לצורך מאכל, עלינו ליישם את אותו סולם ערכים כלפי התרנגולת האומללה שבצלחת שלנו".

"בתור ראש העיר של בירת הטבעונות העולמית, אנו מזמינים את מר חולדאי להתנסות בטבעונות למשך 22 ימים באווירה מהנה בפרויקט החינמי אתגר 22+".
 

גם ברשת חלק מהאנשים תהו מדוע היה צריך לשתף את הסיפור, ובעיקר לעגו על הריצה לספר לחבר'ה: "מילא אכל כלב, אבל למה לספר? איש דוחה ומגעיל בעיניי, גם אוכל כלב, וגם רץ לספר לחבר'ה". אחרים עקצו אותו בצורה קצת יותר מתוחכמת וטענו כי "עכשיו כשיודעים שחולדאי אכל כלב, מי יאסוף את הצרכים שלו?", אחד אחר הוסיף כי "האמת שבכל פעם ששמעתי את חולדאי מתראיין לא הבנתי למה הוא נובח". יחד עם זאת, היו גם חובבי בעלי חיים שביקשו להבהיר כי מבחינתם "חולדאי אכל כלב, כמו שאתם אוכלים תרנגולות ופרות. די לצביעות". 
 
מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "מדובר במקרה בו התארח חולדאי בבית משפחת איכרים וייטנאמית, שהזמינה אותו לביתה והגישה לו את המעט שיש לה, מצב המחייב את האורח לאכול מתוך נימוס".