חשד לרצח: גבר בן 44 נדקר למוות הערב (רביעי) באירוע שמסתמן כבעל רקע פלילי ברחוב האשכול באשדוד. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע פינו אותו לבית החולים "אסותא" בעיר לאחר שאיתרו אותו במצב קשה מאוד בזירה. לאחר פעולות החייאה שבוצעו בו על ידי צוות הטראומה בביה"ח, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. מאוחר יותר המשטרה עצרה את שכנו בן ה-33 בחשד לביצוע המעשה. 



למעשה, כבר בראשית החקירה עלה החשד כי מדובר באירוע על רקע פלילי ולאחר איסוף ממצאים פורנזיים מהזירה ועדויות של שכנים עלה כי החשוד במעשה מתגורר באותו בניין והוא נעצר תוך זמן קצר.
זירת הדקירה באשדוד. צילום: תיעוד מבצעי מד"א


מחקירה ראשונית עולה כי קורבן הרצח יצא כדי לשפוך את הזבל, ובדרכו בחדר המדרגות עט לעברו השכן הזועם כשהוא מצויד בסכין, באמצעותה דקר אותו מספר דקירות בפלג גופו העליון, מה שגרם בסופו של דבר למותו של הקורבן.

נדגיש כי במהלך האירוע, כך על פי העדויות, זעק קורבן הרצח לעזרה ורעייתו שמעה את זעקותיו. בעקבות כך היא יצאה אל חדר המדרגות בריצה, ונחרדה לגלות את הזירה, כשבעלה מוטל בחדר המדרגות, כשכתמי דם פרוסים על הקירות והרצפה.
 שבילי דם הובילו אל לובי הבניין, כשהיא פורצת בבכי בצעקות יצאו לעברה שכנים נוספים שהזעיקו את כוחות משטרה ומד"א לזירה. בשלב זה לא ידועה סיבת הסכסוך שהובילה לאירוע שהתרחש בבניין המשותף.

מהמשטרה נמסר כי "חוקרי המשטרה החלו בבדיקת נסיבות המקרה תוך איסוף עדויות וממצאים פורנזיים ותוך זמן קצר עצרו את שכנו, בשנות ה-30 לחייו, של הנדקר והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה באשדוד. הרקע לאירוע פלילי".


פרמדיק מד"א, אדי פפיאשוילי, שטיפל בפצוע, סיפר כי "בחדר המדרגות שכב גבר כבן 40 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשהוא דקור בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עיסויי לב ועצירת דימומים, והוא פונה במהירות תוך כדי המשך פעולות החייאה לביה"ח כשמצבו אנוש".



מספר שעות לפני כן, נרצח מוחמד מסארווה בן ה-25, נשוי ואב לשניים ומקורב לעד מדינה שהעיד לאחרונה נגד ארגוני פשיעה, נרצח בטייבה. סמוך ל-19:30 התקבל דיווח על יריות שנשמעו במרכז מסחרי בעיר, אשר בעקבותיו הגיעו למקום צוותי מד"א, אשר מצאו את הצעיר, כשהוא מוטל על המדרכה עם פצעי ירי רבים על גופו.



לאחר טיפול ממושך נאלצו פרמדיקים לקבוע את מותו. כוחות משטרה מתחנת טייבה וממרחב מרכז, שהגיעו לזירה, איתרו קרוב ל-20 תרמילים שהיו פזורים בקרבת גופתו.



מבירור ראשוני עלה כי בעת שיצא מהמרכז המסחרי נפתח לעברו ירי ממושך שגרם למותו. החקירה מתנהלת, במשטרה פתחו בסריקות נרחבות בניסיון לאתר את החשודים, כאשר בשלב זה עדיין אין עצורים בפרשה.