לאחר מצוד ממושך ועבודה מודיעינית מדוקדקת, איתרו הלילה (חמישי) כוחות הביטחון את המחבלים שביצעו את רצח הרב רזיאל שבח ז"ל בפיגוע הירי בחוות גלעד בשבוע שעבר. במהלך פעילות מיוחדת בג'נין של צה"ל, המשטרה והשב"כ, התפתח קרב יריות אל מול המחבלים שביצעו את הפיגוע והיה חשש כי הם ינסו לבצע עוד אחד. במהלך חילופי האש נהרג לפחות מחבל אחד וסייענים נוספים נעצרו בפעילות, כשהפלסטינים מדווחים כי המחבל ההרוג הוא קסמי אחמד ג'ראר, בנו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נאסר ג'ראר. לפי שעה, האירוע עדיין מתנהל, כאשר ישנם גם מוקדים של הפרות סדר.



על פי דיווחים פלסטינים, המציפים את הרשתות החברתיות ואת אתרי האינטרנט הפלסטיניים, ישנם כעת עשרות מוקדים של הפרות סדר כנגד הכוחות הפועלים בג'נין. כוחות צה"ל עדיין מכתרים בית שככל הנראה יש בו מחבל נוסף. כמו בכל מבצע בסדר גודל כזה, לאחר שהיחידה המיוחדת פושטת על בית המחבלים, כוחות רבים סוגרים ומבודדים את זירת האירוע למנוע הגעת מחבלים נוספים לנקודה ולמנוע הפרות סדר המוניות.



כזכור, הרב שבח ז"ל, כונן מד"א, נורה למוות מרכב חולף בחוות גלעד שבשומרון ב-9 בינואר. הוא נורה ונפגע בפלג גופו העליון, ועל פי ההערכות הירי בוצע על ידי רכב שהגיע ממולו. כתוצאה מהירי הוא נפגע בין היתר בצווארו. הוא הובהל לבית החולים מאיר, באמבולנס צבאי, כשמצבו היה אנוש ושם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. מהעדויות הראשוניות עלה כי הפצוע הספיק להתקשר לכוחות ההצלה ולדווח להם: "ירו בי".

פעילות כוחות הביטחון בג'נין. צילום: התקשורת הערבית
פעילות כוחות הביטחון בג'נין. צילום: התקשורת הערבית