החלטה תמוהה של שופט בית משפט השלום בפתח תקווה ארז מלמד. שנה וחצי אחרי שריצה עונש מאסר בפועל בגין התעללות באמו הקשישה ניצולת השואה, נעצר השבוע תושב העיר בן 62 שנחשד כי פעם נוספת התעלל באמו הקשישה בת ה-87,  התאכזר אליה ואף היכה אותה. למרות שנגד החשוד תלוי ועומד מאסר על תנאי בר הפעלה החליט השופט מלמד לשחררו חזרה לבית הקורבן, למרות שהוא בעצמו הביא מדברי החשוד, שאמר כי "אינו שולט בעצמו".

תחילת הפרשה כאשר גורמי הרווחה בפתח תקווה העבירו מידע למשטרה אודות חשד לתקיפת חסרת ישע וגרימת חבלה בחסרת ישע. בעקבות זאת, פתחה משטרת פתח תקווה בחקירה, ממנה עולה החשד כי בנה של הקשישה המתגורר עמה בדירתה, היכה אותה בפניה וסתם את פיה בסמרטוטים על מנת "שלא תשגע אותו", תוך הזנחה, כשהוא משאיר אותה להתגורר בסביבה מוזנחת. 
בעקבות החקירה נעצר החשוד והובא היום (חמישי) בפני שופט בית משפט השלום מלמד, שכאמור באופן בלתי מובן המעלה תמיהה הורה לשחררו לביתו שם הוא מתגורר כאמור עם אמו שנפלה קורבן למעשיו המתועבים. בהחלטתו מציין השופט כי "החשוד למעשה מטפל באמו לצד עזרה של שירותי הרווחה בדמות מטפלת סיעודית השוהה בבית הקשישה ארבע שעות מידי יום".

עוד הוא מוסיף ומבטא חשש כבד. "עיינתי בחומר החקירה ואני סבור כי קם חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. יצוין כי החשוד קושר עצמו לחשדות ומציין כי  'אינו שולט בעצמו'. העבירות המיוחסות לחשוד מקימת עילת מעצר מסוג מסוכנות וכן חשש לשיבוש הליכי חקירה. עילות המעצר מתעצמות נוכח עברו הפלילי של החשוד אשר נידון בפברואר 2016 בגין עבירות דומות. נדמה כי העונש שהושת עליו - מאסר על תנאי שתלוי ועומד מעל צווארו לא מנעו ממנו לחזור ולבצע, כך על פי החשד, את אותן  עבירות כלפי אותה מתלוננת ממש".
למרות כל אלה מחליט השופט מלמד לשחרר את החשוד.  "אודה על האמת, מחד קיים קושי של ממש להורות על שחרורו של החשוד לביתו ומנגד מתברר כי אין מי שיטפל בקשישה אלא החשוד עצמו. בנסיבות אלו לאחר ששמעתי את החשוד והזהרתי אותו שעליו לנהוג באיפוק כלפי אימו הקשישה לנהוג כלפיה באורך רוח וליתן לה את הטיפול הנדרש נוכח מצבה החלטתי לשחררו". 
המשטרה, בתגובה, ביקשה לעכב את ביצוע ההחלטה ובכוונתה לערער עליה בפני בית המשפט המחוזי.