הרוחות החזקות שנשבו במהלך סערת מזג האוויר גרמו לנזקים לכבלי מתח גבוה של חברת החשמל, ולנזקים בשל קריסות עצים, חפצים שעפו לכל עבר ואף גגות שהתמוטטו. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ואדים דימנשטיין מסר שבמישור החוף משבי הרוחות הגיעו לעיתים ל-100 קמ"ש.
כמות המשקעים הגבוהה ביותר נרשמה במרום גולן – 46 מ"מ. בצפת ירדו 40 מ"מ ובירושלים – 30 מ"מ. בחיפה נמדדו בתחנת הטכניון 25 מ"מ של משקעים, באשדוד – 20, בצמח בדרום הכנרת – 20, בבאר שבע – 17 ובתל אביב – 16. גם במדבר יהודה ירדו משקעים. 

משפחות שהגיעו לנפוש בים המלח חזו במראה הנדיר של גשמים ואף שלוליות. משעות הבוקר היתה "חגיגת שיטפונות" בנחלי צפון מדבר יהודה. תצפיתנים של יחידת חילוץ מגילות שהיו בכוננות מאתמול, דיווחו על שיטפונות בנחלי פרת, האוג, חצצון ובעיקר בנחל דרגה, שהמים זרמו בו בזרימה גבוהה לראשונה מזה שנתיים.

גשם בים המלח. צילום: אבשלום ששוני
גשם בים המלח. צילום: אבשלום ששוני


בצד השני של הארץ – בחרמון ירד שלג במהלך הלילה והבוקר והאתר נסגר היום למבקרים . באתר דיווחו שבמפלס העליון השלג נערם לגובה של 30 ס"מ ובתחתון – ל-15 ס"מ. צוותים של האתר עסקו בפינוי השלגים מהצירים ומהמתקנים. 

ברשות הכנרת ציינו שהגשמים חיזקו את הזרימה בנחלי הצפון, אך בינתיים לא נשקפת סכנת הצפה. "ניתן לומר כי יש זרימות בינוניות בנחלי הגליל ובנחלי הגולן. גובה המים בירדן עלה משמעותית בכ-30 ס"מ", סיפר גיא קולר, מפקח ברשות הכנרת.
נחל עמוד בסערה. צילום: רשות הכנרת
בתוך כך, משעות הלילה עבדו, צוותים של חברת החשמל בטיפול בעשרות תקלות באספקת החשמל, בשל פגיעות בקווי מתח גבוה. בקו החוף באזור השרון נתקלו הצוותים בקושי לתיקון התקלות, בשל הרוחות העזות שנשבו. בכבישי ישראל נרשמו ארבע תאונות דרכים קשות, שגרמו לפציעתם של 15 בני אדם, מהם ארבעה באורח קשה. 

ברשות הטבע והגנים ציינו שבשל הסערה נסגרו הבוקר למבקרים גן לאומי ירקון (אפק ומקורות הירקון). בשל הרוחות החזקות הופסקה עבודת הרכבל במצדה והכניסה לאתר היא רק מהצד הדרומי עקב חסימה בכביש 90, בשל הסערה שגרמה לשיטפונות.

הרוחות העזות גרמו באזור תל אביב לגלי הים לשטוף בעוצמה את החופים. במקביל, דווח על עשרות מקרים של קריסות עצים וחפצים. בכביש 2, סמוך למחלף ינאי נוצרה תופעה של נדידת חולות מחופי הים שנראו על הכביש ולאור זאת, נסגר נתיב אחד לכל כיוון עד לסיום פינוי החולות עם טרקטורים ומשאיות שהוחשו למקום.

בשל הרוחות העזות טיסות הפנים של ארקיע הועתקו משדה דב עד לנמל התעופה בן גוריון ובצהריים תתקיים הערכת מצב מחודשת.
בשירות המטאורולוגי ציינו שהגשמים צפויים להיחלש ולהיפסק בשעות הצהריים, אבל הרוחות החזקות יימשכו ככל הנראה עד הערב. מחר יהיה מעונן חלקית עם עלייה של כשתי מעלות במידות החום. מגמת ההתחממות תימשך גם בימים ראשון ושני, אבל לקראת יום שלישי שוב צפויה מערכת גשומה. 
שלג בחרמון
השנאי שעלה באש בקרית חיים צילום: אופיר הדר