בשנייה האחרונה: רוי, שהגיע לספרד עם בנו בן השמונה וחצי בשביל לצפות במשחק של מכבי תל אביב, כתב בחשבון הפייסבוק שלו פוסט על אירוע קשה שחווו במהלך הטיול. הוא סיפר על כך הבוקר (ראשון) בראיון ב"חדשות הבוקר" בערוץ קשת 12: "מיד אחרי שהגענו למסעדה, הבן שלי אמר שהוא צריך ללכת לשירותים. ליוויתי איתו והצצתי פנימה וראיתי אותו נכנס לאחד התאים". 
לדבריו, לקח לו מספר שניות להבין שמשהו אינו כשורה. "ראיתי שלוקח לו זמן ואז נכנסתי פנימה לראות מה איתו", אמר, "ראיתי גבר לבן כבן 35, כשהוא קורא לבן שלי להיכנס איתו לאחד התאים ומראה לו איך לנעול את הדלת". הוא שיתף במחשבותיו ברגעים הראשונים: "חשבתי לעצמי שמדובר באיש נחמד שמנסה לעזור לילד שלי. אבל אחר כך הבנתי שמשהו שלא אמור לקרות עומד להתרחש, קפצתי מיד פנימה, פתחתי את הדלת ושלפתי את הבן שלי משם".

האב סיפר כי 


באותו הרגע הבין שכדאי להעביר את האירוע לטיפול המשטרה. "חיכינו לשוטרים במשך כ-45 דקות ואז התברר שהם לא מבינים אנגלית", אמר, "מלצרית סייעה לנו בתרגום ואז הם אמרו שאם אנחנו רוצים להגיש תלונה, זה אומר שנצטרך להישאר בספרד לשבוע נוסף". לדבריו, ההחלטה לפנות למשטרה היתה קשה. "התאפקתי קשות כדי לא להוציא עליו את הזעם שלי", ציין, "הבן שלי עדיין חושב שהוא אשם, כי הוא הסכים להיכנס לשירותים עם בן אדם זר".