על רקע ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, במזרח התיכון, ביקור שמוחרם על ידי הרשות הפלסטינית, דווח הערב (ראשון) בכאן 11 כי יו"ר הרשות, אבו מאזן, מסכים לתיווך אמריקאי - רק במו"מ בינלאומי. גורם פלסטיני אמר כי אבו מאזן שוחח עם נשיא מצרים א-סיסי ואותת לו כי הוא מוכן להתגמש בנושא התיווך האמריקאי. לדבריו, אבו מאזן דרש שוושינגטון תלווה את התהליך לצד מצרים וירדן.

מדובר בשינוי עמדה מצדו של יו"ר הרשות הפלסטינית, שלאחר הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, אמר כי ארצות הברית לא תוכל עוד לשמש כמתווכת בסכסוך הישראלי-פלסטיני. ביום רביעי שעבר אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, בנאום בכינוס של מוסד אל-אזהר בבירת מצרים, כי ירושלים היא המפתח לשלום או למלחמה, וכי על נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לבחור. זאת, ימים ספורים לאחר הנאום התקיף שלו נגד טראמפ, שהצהיר באחרונה על העברת השגרירות האמריקנית לבירת ישראל.

לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית, "עוד לא נולד המנהיג הפלסטיני שיכול להתפשר על ירושלים או על פלסטין", וכיל ההחלטה של טראמפ לא נותנת לישראל לגיטימציה בירושלים. יש אפילו יהודים מכובדים שאומרים שירושלים שייכת למוסלמים, לא נקבל את החלטות טראמפ ואני לא רוצה כאן להשתמש במילים קשות יותר״. לדבריו, "ביקור האסיר לא אומרת שיש נורמליזציה עם הסוהר". עוגד אמר יו"ר הרשות, כי "דונלד טראמפ עשה טעות בהכרזת ירושלים, הוא התגרה באופן מובהק במיליוני מוסלמים. הצהרת ירושלים של טראמפ היא שקר וסילוף".

בחודש שעבר דווח בעיתון אל חיאת כי הממשל האמריקאי מנהל מגעים עם יו"ר הרשות הפלסטינית על מנת לשכנע אותו לשוב לתהליך המדיני. גורם פלסטיני אמר כי המגעים עם ארצות הברית מתנהלים דרך מדינות אחרות, בהן סין ורוסיה. לדבריו, "קיבלנו מסרים מארצות הברית, בדרישה לחזור למסלול המדיני ובכל מקרה, סוגיית ירושלים תיקבע במו"מ בין ישראל לפלסטינים".
 
עוד אמר הגורם, כי הפלסטינים "מבינים לחלוטין" את הכוונה של הממשל האמריקאי - לכפות הסדר זמני וחלקי שלא עונה לזכויות הלאומיות הפלסטיניות. הוא הוסיף, כי "הצוות הממורמר של הנשיא