פרטים חדשים מהתקרית הלילה בגבול מצרים: שוטרי מג"ב בסיוע מודיעיני של יחידת מג"ן, סיכלו הלילה (שני) הברחת סמים בגבול ישראל-מצרים, הברחה שלוותה בירי מסיבי מצד המבריחים המצרים ומצד כוחות הביטחון המצרים לעבר המבריחים שפעלו בצידו המצרי של הגבול. בחילופי האש נהרג צעיר ישראלי כבן 25 מהכפר ביר דאג'. על פי מקורות בסביבת ההרוג, בשנה שעברה נורה ונפצע אחיו של ההרוג על ידי צבא מצרים בזמן ששהה באזור הגבול.



לאחר הירי הובא המבריח לחבירה עם כוחות מד"א בכביש 222 סמוך לצאלים, אך הם נאלצו לקבוע את מותו במקום. חובש בכיר במד"א עמרם אסור, שהגיע למקום סיפר: "סמוך לצאלים חברנו עם טנדר שבתוכו שכב צעיר כבן 25 מחוסר הכרה כשהוא ירוי בפלג גופו העליון. ביצענו בו מספר בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותו".



במהלך הפעילות זוהו כ-30 מבריחים מצרים שנעו לכיוון גדר הגבול, מיקמו על הגדר סולמות והחלו להשליך לצידו הישראלי שקים, שעל פי החשד היו מלאים בסמים, כשלפתע זיהו הכוחות 4 כלי רכב שנעו לכיוון מקום ההברחה מצידו הישראלי של הגבול. 

 
הברחת הסמים בגבול, הלילה. צילום: דוברות המשטרה
הברחת הסמים בגבול, הלילה. צילום: דוברות המשטרה

 
מכלי הרכב ירדו מספר חשודים שהחלו להעמיס את הרכבים בשקים שהושלכו על ידי המבריחים המצרים, מה שהביא לפעילות גלויה של הכוחות לביצוע מעצרים ולסיכול ההברחה, פעילות במהלכה בוצע ירי מסיבי לעבר כוחות מג"ב ממספר מקורות ירי בצידו המצרי של הגבול, ירי שבוצע על ידי חוליות רתק שמיקמו המבריחים המצרים, חוליות לעברן השיבו הלוחמים באש.  
עם פעילות הכוחות וחשיפת ההברחה, הגיעו למקום שוטרים מצרים שביצעו ירי  לעבר המבריחים שפעלו בצידו המצרי של הגבול. לאחר הימלטות המבריחים בשני הצדדים איתרו הלוחמים רכב שטח ובו עשרות ק"ג של חומר החשוד כסם. 
 
הברחת הסמים הלילה בגבול. צילום: דוברות המשטרה
הברחת הסמים הלילה בגבול. צילום: דוברות המשטרה

 
לאחר כשעה מהאירוע התקבל דיווח על אדם שנמצא פצוע ירי בסמוך לבסיס צאלים. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותו לקבלת טיפול רפואי ובהמשך נקבע מותו. עוד עולה מפרטי האירוע כפי שנחקרו במג"ב, כי ככל הנראה החשוד נורה ונפצע על ידי המבריחים המצרים "שירו לכל עבר". 

בכפרו של הצעיר אומרים כי הם לא מאמינים לגירסת מג"ב שהיו חילופי אש וקוראים לחקור את הנסיבות. "נראה שהם עושים זאת מתוך ניסיון לכסות על הירי הישיר שלהם", סיפר אחד מראשי הכפר ל"מעריב", "צריך לערוך חקירה בעניין".