בית הדין לעבודה אישר הבוקר (שני) לנהגי אגד למחות על האלימות כלפיהם, אך במקום השביתה הנרחבת בת השעתיים שתכננו, הגביל בית הדין את המחאה לשעה אחת, ולקו אחד - קו 59 בירושלים, בו התרחשה התקיפה שהובילה למחאה. 



לפני הדיון טענו בהסתדרות, כי קיימת אוזלת יד של הרשויות בטיפול באירועי האלימות נגד נהגים. “החלטנו לאותת לכל מי שמבקש לפגוע בנהגים שלא ניתן לאלימות להרים ראש”, אמר יו”ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, והוסיף: “נהגי התחבורה הציבורית משרתים את כלל הציבור בנאמנות ובחריצות ולא יעלה על הדעת שהם יהפכו לשק חבטות של נוסעים אלימים. ככל שתופעת האלימות תגבר, המחאה שלנו תורחב”.



"אגד תתנגד לפגיעה בנוסעים"



בהסתדרות ציינו שהוחלט הפעם על הצעד החריג שיביא לשיבושי תנועה כבדים, בעקבות מקרה אלימות שאירע לאחרונה בקו 59 בירושלים. ההסתדרות אף צירפה תיעוד של האלימות, שלטענתה הופכת לתופעה נגד נהגים. בהנהלת אגד הגיבו בחריפות. “השביתה שעליה הוכרז אינה מתואמת עם החברה”, ציין דובר אגד רון רטנר והוסיף: “אגד תתנגד לכל פגיעה בציבור הנוסעים ומשתמשי התחבורה הציבורית ואנו סבורים שלא זו הדרך להתמודד עם אלימות כלפי הנהגים, תופעה שאנו מגנים בכל דרך ופועלים נגדה. השביתה הזו היא טירוף ואיוולות של פגיעה בלתי מידתית בציבור הנוסעים”.



בהנהלת אגד הודיעו שאם השביתה לא תבוטל, יהיה ניסיון להפחית את השיבושים באמצעות גיוס כללי של חברים וגמלאים שיחליפו את הנהגים השובתים.


“אנו יוצאים בקריאה לנהגים ולהסתדרות לבטל את השביתה, לנוכח השיבושים הקשים העלולים להיווצר”, ציינו עוד באגד. במקביל, הוגשה אמש עתירה לבית הדין לעבודה בדרישה לצו מניעה נגד ההשבתה. בבקשה נטען שהנהלת אגד סבורה שמדובר בשביתה בלתי חוקית בעליל ולא מתקיימת עילת שביתה לגיטימית.



"מצבם החמור של הנהגים מחייב פעולה"



מנכ”ל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית “15 דקות”, גיל יעקב, יצא בקריאה למנוע את ההשבתה: “אנו תומכים במטרות מאבק הנהגים לשיפור ביטחונם ותנאי העסקתם, אבל מאוכזבים מהפגיעה בציבור הנוסעים וקוראים להם לבטל את השביתה המתוכננת”, הוא ציין. “נהגי התחבורה הציבורית משמשים כקופאים, מודיעין, מאבטחים וסדרנים והגיע הזמן שמשרד התחבורה יאפשר עלייה מכל הדלתות, מכירות כרטיסים במכונות בתחנות ובאוטובוסים, וימנע ככל הניתן את החיכוך בין הנהגים לנוסעים”.



לעומתו, יו”ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת, ח”כ דב חנין, אמר: “הפגיעה בציבור הנוסעים מצערת, אבל מצבם החמור של הנהגים מחייב פעולה מיידית. מקרי האלימות שאנחנו עדים להם כלפי נהגים הם תוצאה של זלזול מתמשך במקצוע והידרדרות במעמד נהגי התחבורה הציבורית”.